Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Faste anlæg

- Udskudte anlægsprojekter
Udskudte anlægsprojekter
Af Mads. 8/04-22, 10:01.
Af forskellige årsager, er 3 mindre anlægsprojekter udskudt i en længere eller ubekendt periode.

  • FTN Tracé Skjern-Holstebro: Fiber kabler til signalsystem - udskudt pga. prisen
  • Genåbning af Stilling Station: Ingen brugbare bud, kan nu tidligst åbne i 2025 grundet clash med signalsystem og elektrificering
  • Perronforlængelser på Haslev Station: Leverandøren af signalsystemet (Alstom), har ikke kapacitet til at udføre det påkrævede ændringer. Ukendt hvornår det kan gennemføres.

Detaljer kan findes her:
https://www.ft.dk/samling/20211/almdel/TRU/bilag/234/2555421.pdf

Udskudte anlægsprojekter
Af andersj, Aalborg. 8/04-22, 10:34.
I Haslev er perronerne i dag hhv. 119 og 137 meter lange, så fire hhv. fem kan holde ved perron. Jeg tænker næppe at Næstved-Nivå togene kommer til at køre med mere end 3-4 vogne i starten, men jokeren er selvfølgelig hvor mange der kommer til at benytte togene mellem København og Køge.

Anders

Udskudte anlægsprojekter
Af steenth. 8/04-22, 13:05.
Seneste redigering: 8/04-22, 13:10 af steenth
Citat fra: andersj Dato  8/04-22, 10:34I Haslev er perronerne i dag hhv. 119 og 137 meter lange, så fire hhv. fem kan holde ved perron. Jeg tænker næppe at Næstved-Nivå togene kommer til at køre med mere end 3-4 vogne i starten, men jokeren er selvfølgelig hvor mange der kommer til at benytte togene mellem København og Køge.
DSB forventning at der er mange fra Køge, som vil bruge toget til København. De vil i weekenden køre med 2 timen regionaltog til Køge. Derudover vil det spare mindst 20 minutter på en del stationer mellem Køge og Næstved - det vil også give en del flere brugere. Men der er normalt 4 vogne på dobbeltdækkertog så det burde spor 1 i Haslev kunne klare.

Er det ikke lige så normalt med 5 og 6 vogne ses da også? Men hvis de skal krydse i Haslev skal begge spor jo gerne kunne klare. Men det kan selvfølgelig godt være at man kun vælger at køre den linie med 4 vogne, fordi perronerne på lille syd generelt ikke er lange nok?

Citat fra: steenth Dato  8/04-22, 13:05
Citat fra: andersj Dato  8/04-22, 10:34I Haslev er perronerne i dag hhv. 119 og 137 meter lange, så fire hhv. fem kan holde ved perron. Jeg tænker næppe at Næstved-Nivå togene kommer til at køre med mere end 3-4 vogne i starten, men jokeren er selvfølgelig hvor mange der kommer til at benytte togene mellem København og Køge.
DSB forventning at der er mange fra Køge, som vil bruge toget til København. De vil i weekenden køre med 2 timen regionaltog til Køge. Derudover vil det spare mindst 20 minutter på en del stationer mellem Køge og Næstved - det vil også give en del flere brugere. Men der er normalt 4 vogne på dobbeltdækkertog så det burde spor 1 i Haslev kunne klare.

Hvor har du hørt om det med 1/2 times drift til Køge i weekend.
Jeg har kun set et oplæg med timedrift i weekenden, med med udvidet 1/2 times drift i hverdagen.


Udskudte anlægsprojekter
Af andersj, Aalborg. 8/04-22, 18:26.
I weekenden køres der hver halve time fra tidlig formiddag til sen eftermiddag mellem København og Køge. Dit billede fokuserer på Lille Syd, hvor der fortsat kun vil være timedrift i weekenden mellem Næstved og Køge.

Anders

Udskudte anlægsprojekter
Af Thomas Larsen. 8/04-22, 19:47.
Seneste redigering: 8/04-22, 19:51 af Thomas Larsen
Ok. Tak for svaret
Når du skriver København.
Så er det vel også helt fra Nivå ??

Det lød også lidt fattigt med timedrift i weekenden

Strkn. 4 Kj - Næ Haslev (Udskudte anlægsprojekter)
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 8/04-22, 19:52.
Seneste redigering: 8/04-22, 19:59 af Per Holm
2 dage med togbusser i slutningen af april og tilsvarende i slutningen af juni kunne da ellers godt lyde som den ERTMS-mæssige side af en perronforlængelse på Haslev Standsningssted.

Kan ske at det lykkedes for Alstom at finde ressourcer til opgaven?

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/22-1141-kj-na/

https://www.dsb.dk/trafikinformation/andringer-i-trafik-og-drift/andringer-i-trafik-og-drift/22-1253---koge-nastved/

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Udskudte anlægsprojekter
Af steenth. 8/04-22, 22:41.
Seneste redigering: 8/04-22, 22:43 af steenth
Citat fra: Per Holm Dato  8/04-22, 19:522 dage med togbusser i slutningen af april og tilsvarende i slutningen af juni kunne da ellers godt lyde som den ERTMS-mæssige side af en perronforlængelse på Haslev Standsningssted.
Nej - det hænger ikke sammen. Det er sammenkobling af Lille Syd og København-Ringsted forbindelse med det nye spor Køge Nord-Ølby, som de teste i april og juni.. Der skulle være skift af Radio Blokcenter på det stykke, som er nyt. Det en del af test af den nye bane.

I Haslev skal der flyttes lidt rundt på spor - det skulle have været sat i gang i påsken.... Og perronen skulle klares i løbet løbet af sommeren.... Signaler er det mindste af det arbejde...

Udskudte anlægsprojekter
Af steenth. 9/04-22, 09:19.
Citat fra: Thomas Larsen Dato  8/04-22, 18:16Hvor har du hørt om det med 1/2 times drift til Køge i weekend.
Jeg har kun set et oplæg med timedrift i weekenden, med med udvidet 1/2 times drift i hverdagen.
Jeg har et udkast til køreplan, som har mere med. Og præsentation har kun taget med hvad er relevant syd for Køge.

Har du mulighed for at dele det udkast.?

Udskudte anlægsprojekter
Af steenth. 12/04-22, 10:49.
Citat fra: Thomas Larsen Dato  9/04-22, 10:50Har du mulighed for at dele det udkast.?
Jeg har fået i forbindelse med et hverv, hvor jeg skulle bruge den, hvor jeg ikke kan give den videre, men jeg må gerne bruge indholdet til offentligt debat.

Gå op Sider:[1]

Jernbanebøger

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980

Uniformer ved danske jernbaneselskaber fra 1847 til 1980. Pris 280 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak