Citat fra: Per Holm Dato 25/11-22, 20:59Det ser ud til at der ligger en hel del arbejde i at tilslutte perronerne på strkn. 880 til resten af knudepunktet - selv hvis der ikke fra starten bygges de 10000 m² i etagerne ovenpå.
Lige netop perronen for Ringbanen er nærmest den letteste at tilslutte til resten. For enden af perronen kan man enten gå ligeud til forpladsen, eller ned ad trappen til concource niveauet. Det bliver fra dette kælderniveau at der bliver gode skifteforhold til de øvrige baner. Denne perron bygges også før de fleste andre ting på stationen.
Citat fra: Per Holm Dato 25/11-22, 20:59Til gengæld får de rejsende når de skifter transportmiddel lys, tryghed og en høj grad af beskyttelse mod vind og vejr. Det er vi vist ikke så vant til.
Mig bekendt er der endnu ikke truffet beslutning om hvad og hvor meget der skal bygges ovenpå stationen. Så i hvert fald til at begynde med, vil den relativt store plads i kælderen ikke blive overdækket. Dog skulle der blive halvtag over de vigtigste gangområder ved denne plads.
Men helt sikkert er det, at stationen bliver væsentligt forbedret i forhold til tidligere, og at kvaliteten af skift gerne skulle blive bedre end på mange andre stationer!