Hej folkens,
Mit første indlæg i det flotte nye forum
Imens vi venter på de første renoverede S-tog, er enkelte sæt blevet udsat for en lidt usædvanlig forbehandling.
Disse tog har fået fjernet en del af deres lak/folie på dørene der nu er i et spættet beige-rødt "look", og har fået klistermærker der varsler om ny folie:
Ukendt SA på København H d. 9. april 2022.
SA sæt 38 på København H d. 9. april 2022.
Det bliver spændende at se hvor vidtgående levetidsforlængelsen bliver. Det var vist noget med nye gulve, sædebetræk osv. samt ny folie. Jeg håber også at man udskifter infosystemet inklusiv de tudsegamle, dårligt fungerende rulleskilte. Mange af de indvendige skilte er også delvist ulæselige pga. udbrændte LED.
Interesserede erindrer sikkert at SE-togene fik halveret antallet af sideskilte for et par år siden, sikkert for indvinding af reservedele. På trods af dette fungerer en stor del af skiltene fortsat ikke. Virkeligt ikke optimalt.
P.S: Jeg beklager den tvivlsomme billekvalitet, men mine billeder er generelt optimeret for 1152 x 768/864 pixel og er blot nedskaleret for visning i forummet. De kan ses i fuld størrelse her:
https://mortenschmidt.piwigo.com/index?/category/34-4_generation_sa Mvh MSS