Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Generelt

- Drømme ønsker for 2023
Gå ned Sider:[1] 2 3 ... 6
Drømme ønsker for 2023
Af hummel_62, Biltris trinbræt. 31/12-22, 13:22.
Tænkte det kunne være sjovt med en tråd, på ønsker drømme for dansk jernbane i 2023.

Behøver ikke at have hold i virkeligheden.
Kun hvad der angår 2023.

Frit slag, ikke noget der er rigtigt eller forkert.

Godt nyt til alle

Citat fra: hummel_62 Dato 31/12-22, 13:22Tænkte det kunne være sjovt med en tråd, på ønsker drømme for dansk jernbane i 2023.

Behøver ikke at have hold i virkeligheden.
Kun hvad der angår 2023.

Frit slag, ikke noget der er rigtigt eller forkert.

Godt nyt til alle

Alstom leverer signalsystem til tiden. Baneprojekter til tiden.

Flere IC3-tog med rødt design ville dog være en fryd for øjet.

Drømme ønsker for 2023
Af vestjyden. 31/12-22, 13:57.
At flere stationer åbnes op. DSB har annonceret at de håber at åbne 10 stationsstuer over de næste 4 år. Så mon ikke det bliver til et par stykker i 2023...

Mvh Vestjyden

Drømme ønsker for 2023
Af Svend. 31/12-22, 14:14.
Ja, det kunne være godt for den danske jernbane øst for Lillebælt, hvis leverandøren af nyt signalsystem begyndte at levere som aftalt 😊

Drømme ønsker for 2023
Af RasmusR. 31/12-22, 14:35.
Citat fra: hummel_62 Dato 31/12-22, 13:22Tænkte det kunne være sjovt med en tråd, på ønsker drømme for dansk jernbane i 2023.

At lokalbaner, S-tog og de lange skinner i højere grad samtænkes ifbm udbud/indkøb af rullende materiel, så der på et tidspunkt kan køres mere uden togskift.

Godt nytår!
Rasmus

At Jernbanen mellem Køge Nord og Køge bliver taget i brug uden det større ståhej og til tiden.

Drømme ønsker for 2023
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 31/12-22, 16:14.
Seneste redigering: 31/12-22, 16:21 af Per Holm
    At
    • samtlige trapper og fodgængerdele af broer forsynes med overdækning ud til 45⁰ så de rejsende her beskyttes mod hagl, regn, sne og slud,
    • samtlige elevatordøre forsynes med halvtag og læskærm hvor dette ikke allerede findes,
    • S-banen skifter polaritet så der kan køres mellem samtlige standsningssteder (uden for letbane og metro) uden at skifte tog,
    • alle perroner på strkn. 880 (Godsbaneringen) forlænges til 180 m,
    • ERTMS bliver færdig Grong - Bodø,
    • S-banen forlænges til Jægerspris,
    • Brenner, Grimsel og Lötschberg basistunneler (og forbindelsesbanen under Rosenheim) bliver færdige,
    • der ilægges et sporskifte så COOP kan trykke en stamme godsvogne fra Hjallese ud til O'ense Distributionscenter,
    • alle standsningssteder får tilstrækkeligt med betryggende cykelparkeringspladser med tilstrækkelig bredde, lys og læ,
    • Frederiksberg st. og Østerport st. får transfertunnel,
    • Nordhavn st. forsynes med anløbssted for havnebusserne,
    • Odense Vest og Odense Øst anlægges.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Drømme ønsker for 2023
Af tgsen. 31/12-22, 22:09.
Citat fra: RasmusR Dato 31/12-22, 14:35
Citat fra: hummel_62 Dato 31/12-22, 13:22Tænkte det kunne være sjovt med en tråd, på ønsker drømme for dansk jernbane i 2023.

At lokalbaner, S-tog og de lange skinner i højere grad samtænkes ifbm udbud/indkøb af rullende materiel, så der på et tidspunkt kan køres mere uden togskift.

Godt nytår!
Rasmus
Hvordan vil du 'samtænke'
1650V= / 25kV~
CBTC / ERTMS
uden at omstrømme / omsignalere dem?

Drømme ønsker for 2023
Af tgsen. 31/12-22, 22:19.
Onde mig ønsker:

Kattegatforbindelse med inddæmmet Svanegrund og forbindelse derfra til Fyn.

Tunnel Tårs - Spodsbjerg og Rudkøbing - Tåsinge, gennemgående tog Odense - Svendborg - Rudkøbing - Nakskov - Nyk F - København.

Tunnel Gedser - Dierhagen.

Tunnel Bøjden - Fynshav.

HH - tunnel, Ring 5.

Citytunnel i København mellem Tårnby station og Boulevardbanen ved Jarmers Plads.

Bornholmtunnel?


Drømme ønsker for 2023
Af Svend. 31/12-22, 23:57.
Du glemte Korsør (eller Sprogø)-Lohals med fire-sporet motorvej og dobbeltspor (elektrificeret højhastigheds bane)

Drømme ønsker for 2023
Af kme. 1/01-23, 00:41.
Citat fra: Per Holm Dato 31/12-22, 16:14
    At
      • samtlige trapper og fodgængerdele af broer forsynes med overdækning ud til 45⁰ så de rejsende her beskyttes mod hagl, regn, sne og slud,
      • samtlige elevatordøre forsynes med halvtag og læskærm hvor dette ikke allerede findes,
      • S-banen skifter polaritet så der kan køres mellem samtlige standsningssteder (uden for letbane og metro) uden at skifte tog,
      • alle perroner på strkn. 880 (Godsbaneringen) forlænges til 180 m,
      • ERTMS bliver færdig Grong - Bodø,
      • S-banen forlænges til Jægerspris,
      • Brenner, Grimsel og Lötschberg basistunneler (og forbindelsesbanen under Rosenheim) bliver færdige,
      • der ilægges et sporskifte så COOP kan trykke en stamme godsvogne fra Hjallese ud til O'ense Distributionscenter,
      • alle standsningssteder får tilstrækkeligt med betryggende cykelparkeringspladser med tilstrækkelig bredde, lys og læ,
      • Frederiksberg st. og Østerport st. får transfertunnel,
      • Nordhavn st. forsynes med anløbssted for havnebusserne,
      • Odense Vest og Odense Øst anlægges.
Odense Øst er vel Langeskov?

Drømme ønsker for 2023
Af tgsen. 1/01-23, 00:45.
Citat fra: Svend Dato 31/12-22, 23:57Du glemte Korsør (eller Sprogø)-Lohals med fire-sporet motorvej og dobbeltspor (elektrificeret højhastigheds bane)
Uf nej, nu synes jeg du overdriver.

Drømme ønsker for 2023
Af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880. 1/01-23, 01:20.
Citat fra: kme Dato  1/01-23, 00:41Odense Øst er vel Langeskov?

Nej. Odense Øst T bliver med midtliggende perron hen over Ejbygade, enten med elevator-/trappetårne i hver side (eller i et samlet arrangement i midten af vejen så der bliver redundans på elevatorfronten). Bus- og/eller letbanebetjening ad Ejbygade og Ørbækvej som er den akse hvor folk i O'ense arbejder, bor, handler ind og studerer i. Lidt lige som Aalborg Vestby T (Abv).

Langeskov T (Lv) er jo allerede på plads.

mvh. Per


... og i persontrafikken bør al skifte mellem transportmidler være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulbårne (barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.

Der er nogen der får travlt i 2023.

Drømme ønsker for 2023
Af Mads. 1/01-23, 09:39.
Citat fra: Anders Larsen Dato  1/01-23, 06:06Der er nogen der får travlt i 2023.

I OpenTTD mm. er der ingen begrænsninger.

Gå op Sider:[1] 2 3 ... 6
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere
DSB MH 377

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak