Velkommen til Jernbanen.dk forum. Log venligst ind eller registrér dig.

Trafikpolitik

- Slut med tog ved Mønsted Kalkgruber?
Slut med tog ved Mønsted Kalkgruber?
Af Baumann, Hjordkær. 12/02-23, 16:30.
Hej
Nu er Mønsted Kalkgrube togsæt kommet på auktion.
https://campenauktioner.hibid.com/catalog/430932/8452-net--elektrisk-tog-til-48-personer--m-nsted-/?fbclid=IwAR29u1wBBmHf_glF-XSNAv7ozsdVwPEwoaDWpFCb6RWu53ALHSyfp2w-wOc

Det var ikke langt levetid den havde på mussets område, gab vide om det er økomoni eller noget andet.
Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet. 
Smalspor toget "Svend" ses her d. 1. august 2015 (Foto: Baumann )

Citat fra: Baumann Dato 12/02-23, 16:30Hej
Nu er Mønsted Kalkgrube togsæt kommet på auktion.
https://campenauktioner.hibid.com/catalog/430932/8452-net--elektrisk-tog-til-48-personer--m-nsted-/?fbclid=IwAR29u1wBBmHf_glF-XSNAv7ozsdVwPEwoaDWpFCb6RWu53ALHSyfp2w-wOc

Det var ikke langt levetid den havde på museets område, gad vide om det er økonomi eller noget andet.

Et eller andet sted er det vel altid økonomien der trykker.
Men med en auktionspris i størrelsesordenen 5.000 er det jo ikke fordi det vil ændre nævneværdigt ved stedets likviditet.

Så det er nok nærmere driftsomkostningerne - især lønninger, vedligeholdelse og papirarbejde - der ikke modsvarer den ekstra billetindtægt toget har kunnet generere.


Hvorfor er skinnerne ikke til salg?  Anvendes de i forbindelse med ostelagringen?

Citat fra: Baumann Dato 12/02-23, 16:30Det var ikke lang levetid den havde på mussets område

Toget blev leveret 1. august 2011 fra det engelske firma Alan Keef LTD i Herefordshire. Banens etablering blev dengang omtalt på Smalsporforum.

Du kan ikke se vedhæftede filer. Det er sandsynligvis fordi du ikke er logget ind i forummet.
Mønsted Kalkværk (uden tog) 25.07.1981 (nm).

M.v.h.
Niels

Citat fra: krabsen Dato 12/02-23, 19:37
Citat fra: Baumann Dato 12/02-23, 16:30Hej
Nu er Mønsted Kalkgrube togsæt kommet på auktion.
https://campenauktioner.hibid.com/catalog/430932/8452-net--elektrisk-tog-til-48-personer--m-nsted-/?fbclid=IwAR29u1wBBmHf_glF-XSNAv7ozsdVwPEwoaDWpFCb6RWu53ALHSyfp2w-wOc

Det var ikke langt levetid den havde på museets område, gad vide om det er økonomi eller noget andet.

Et eller andet sted er det vel altid økonomien der trykker.
Men med en auktionspris i størrelsesordenen 5.000 er det jo ikke fordi det vil ændre nævneværdigt ved stedets likviditet.

Så det er nok nærmere driftsomkostningerne - især lønninger, vedligeholdelse og papirarbejde - der ikke modsvarer den ekstra billetindtægt toget har kunnet generere.


Hvorfor er skinnerne ikke til salg?  Anvendes de i forbindelse med ostelagringen?


Som jeg husker det - det er et par år - eller fem - siden, jeg var der - så er det kun muligt at tilgå ostelageret pr. forvogn. Omladning til tog vil næppe kunne accepteres af veterinære årsager - bla. brudt kølekæde, omlæsning i fri luft mv.
Ud over det, er der ikke ramper til af- og pålæsning - arbejdsmiljø - samt lukket hal til omlæsning.

Mvh
-ivar

Gå op Sider:[1]
Hectorrail
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak