DSB Tjenestevogne
Vogngruppe 980 3


Nummer Fabrikat År Noter
980 3 127
Scandia1975Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 127. Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Næstved (1983-85). Nykøbing Fl. (1997-06). 20xx til Banedanmark. Udr. 2006. Solgt til oph. hos Henriksen, Århus. Solgt 2007 til VLTJ S 1.
980 3 128
Scandia1975Omlitreret 1982 fra DSB Specialvogn 128. Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Næstved (1983-85). Nykøbing Fl. (1997-06). 20xx til Banedanmark. Udr. 2006. Solgt til oph. hos Henriksen, Århus. Solgt 2007 til VLTJ S 2.
980 3 129Scandia1975Omlitreret 1987/88 fra DSB Specialvogn 129. Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. Rangerskruebremse. Løs bastardkobling og bremseledningkobling til anvendelse i forende. Trykluftledning. 2 hvide 75 w og 2 røde 40 w halogenlygter på svingbart stativ. Hjemsted Fredericia (1983-2006), 20xx til Banedanmark. Esbjerg (2006-10), Struer (2010-11).
980 3 130
Scandia1976Omlitreret 1987/88 fra DSB Specialvogn 130. Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. Rangerskruebremse. Løs bastardkobling og bremseledningkobling til anvendelse i forende. Trykluftledning. 2 hvide 75 w og 2 røde 40 w halogenlygter på svingbart stativ. Hjemsted Fredericia (1983-2006), 20xx til Banedanmark. Esbjerg (2006-10), Struer (2010-11).
980 3 131
Scandia1976Omlitreret 1985/86 fra DSB Specialvogn 131. Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. Rangerskruebremse. Løs bastardkobling og bremseledningkobling til anvendelse i forende. Trykluftledning. 2 hvide 75 w og 2 røde 40 w halogenlygter på svingbart stativ. Hjemsted Roskilde (1983-2017). 20xx til Banedanmark.
980 3 132
Scandia1976Omlitreret 1985/86 fra DSB Specialvogn 132. Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. Rangerskruebremse. Løs bastardkobling og bremseledningkobling til anvendelse i forende. Trykluftledning. 2 hvide 75 w og 2 røde 40 w halogenlygter på svingbart stativ. Hjemsted Roskilde (1983-2017). 20xx til Banedanmark.
980 3 133
Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Løs bastardkobling og bremseledningkobling til anvendelse i forende. Trykluftledning. 2 hvide 75 w og 2 røde 40 w halogenlygter på svingbart stativ. Hjemsted Århus (1983-2006). 20xx til Banedanmark. Odense (2009-2014).
980 3 134
Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Løs bastardkobling og bremseledningkobling til anvendelse i forende. Trykluftledning. 2 hvide 75 w og 2 røde 40 w halogenlygter på svingbart stativ. Hjemsted Århus (1983-2006). 20xx til Banedanmark. Odense (2009-2014).
980 3 135
Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Padborg (1983-2005). 20xx til Banedanmark. 2006 til Jernbanemuseet. Randers 2011.
980 3 136
Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Padborg (1983-2005). 20xx til Banedanmark. 2006 til Jernbanemuseet. Randers 2011.
980 3 137
Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Løs bastardkobling og bremseledningkobling til anvendelse i forende. Trykluftledning. 2 hvide 75 w og 2 røde 40 w halogenlygter på svingbart stativ. Hjemsted Nykøbing Fl. (1983-85). Næstved (1997-2002). 20xx til Banedanmark. Odense (2005-06). Århus (2010-11). Struer 2016.
980 3 138
Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Nykøbing Fl. (1983-85). Næstved (1997-2011). 20xx til Banedanmark. Udr. 2006. Solgt 2011 til Contec Plov 138.
980 3 139Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Aalborg (1983-05). 20xx til Banedanmark. Solgt 2005 til ophugning til Henriksen, Århus. Århus 2006.
980 3 140Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Aalborg (1983-05). 20xx til Banedanmark. Solgt 2005 til ophugning til Henriksen, Århus. Århus 2006.
980 3 141
Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Esbjerg (1983-05). 20xx til Banedanmark. Udr. 2006. Solgt til ophugning til Henriksen, Århus.
980 3 142
Scandia1981Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Esbjerg (1983-05). 20xx til Banedanmark. Udr. 2006. Solgt til ophugning til Henriksen, Århus.
980 3 143
Scandia1983Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Struer (1983-05). 20xx til Banedanmark. Udr. 2006. Solgt til ophugning til Henriksen, Århus.
980 3 144Scandia1983Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Trykluftledning. Hjemsted Struer (1983-05). 20xx til Banedanmark. Udr. 2006. Solgt til ophugning til Henriksen, Århus.
980 3 145
Scandia1983Sneplov. Akselafstand 1,6 + 1,6 + 1,6 m. 60 km/t. Rangerskruebremse. Løs bastardkobling og bremseledningkobling til anvendelse i forende. Trykluftledning. 2 hvide 75 w og 2 røde 40 w halogenlygter på svingbart stativ. Hjemsted Nyborg (1983-85). Odense (1997-06). 20xx til Banedanmark. Århus (2010-11). Struer 2016.
980 3 155Wyhlen1959Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 155. Skinnekran. Skruebremse. G trykluftbremse. Solgt 1987 til HTJ Kørekran 61.
980 3 156Krupp1963Omlitreret 1988/95 fra DSB Specialvogn 156. Skinnekran. Last 15 tons. 80 km/t. Skruebremse. G trykluftbremse. Udr. 1998/02. Henriksen, Århus 1999?
980 3 157Krupp1966Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 157. Skinnekran. Last 15 tons. 80 km/t. Skruebremse. G trykluftbremse. Udr. 1998/02.
980 3 158Gottwald1976Omlitreret 1985/86 fra DSB Specialvogn 158. Skinnekran. Bogieakselafstand 1,5 m. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 25 tons. 100 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Dampvarmeledning. Udr. 1998/02.
980 3 159Gottwald1977Omlitreret 1988/95 fra DSB Specialvogn 159. Skinnekran. Bogieakselafstand 1,5 m. Løftehøjde 12 m. Bæreevne 25 tons. 100 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Dampvarmeledning. Udr. 1998/02.
980 3 160Gottwald199245 tons skinnekran. Bogieakselafstand 3 m. Vognvægt 110 tons. Skruebremse. GP trykluftbremse. I drift 2009. Solgt 20xx til ARAIL 980 3 160.
980 3 199Scandia1969Ombygget 1988 fra DSB Rs 390 0 028. Bogieakselafstand 1,8 m. 100 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Projekttjenesten. EKO betonstøberi. I drift 2016.
980 3 264Scandia1941Omlitreret 1987/88 fra DSB Specialvogn 264. Båndtransportørvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. Håndbremse. G trykluftbremse. Udr. 1998/02.
980 3 266Scandia1941Omlitreret 1987/88 fra DSB Specialvogn 266. Båndtransportørvogn. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. Håndbremse. G trykluftbremse. Udr. 1998/02.
980 3 443Scandia1950Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 443. Løbevogn for Tjenestevogn 980 3 155. Bogieakselafstand 2 m. 80 km/t. Håndbremse. G trykluftbremse. Solgt 1987 til HTJ Tjenestevogn 61a.
980 3 447Scandia1922Omlitreret 1983/85 fra DSB Specialvogn 447. Løbevogn for Tjenestevogn 980 3 157. Bogieakselafstand 1,6 m. 80 km/t. Håndbremse. Trykluftledning. Udr. 1998/02.
980 3 492Wegmann1964Ombygget 1982 fra Apfelpfeil Bümk 02-42 903. Målevogn for Eltj. Bogieakselafstand 2,5 m. Vognvægt 40 tons. Skruebremse. GPR trykluftbremse. Omlitreret 1985 til Tjenestevogn 99-44 100.
980 3 811Matisa1980Købt 1983/85. Sporombygningstog P 811 S. Bogieakselafstand 1,8 m. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Udr. 2002.
980 3 812Matisa1985Løbevogn for Tjenestevogn 980 3 811. Energivogn for sporombygningstog. Bogieakselafstand 1,8 m. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. I drift 2009.
980 3 814Plasser1976Købt 1985. Ballastrenser BRM 4. Bogieakselafstand 1,8 m. 80 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse.
980 3 816Plasser1990Ballastrenser BRM 6. Vognvægt 96 tons. 100 km/t. Skruebremse. GP trykluftbremse. Litreret 816 0 800 (1995). I drift 2009.
980 3 817
Matisa sporombygningstog, P 95. I drift 2007. Ringsted 2010 (hensat).
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Vogngruppe 980 3






Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen