DSB litra IKI
DSB litra IKI
24944 - 25000
(Retur til oversigt)
Isoleret kølevogn. Lejet fra Eisenbahn-Verkehrsmittel AG i Tyskland (EVA). Mange forskellige typer. Midlertidigt omlitreret til DSB med påsatte skilte. Kødkroge. Trykluftbremse eller -ledning. RIV-mærket. Skal i enhver henseende benyttes og rapporteres som Statsbanernes godsvogne af litra IK. Lop: 9,6 - 11,9 m. Afstand: 4,5 - 7 m. Bundflade: 18,6 - 24,1 m². Islast: 2 - 3 tons. Tara: 13,5 - 17,1 tons.

Længde:
 
Akselafstand:
 
 
   
 
   
 
   
Last:
15 tons
Antal:
57 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB IKI 24944IKI 24944Lejet 1951 fra DB 592577. I drift 27/6-51. 13/3-56 retur til DB 567879.
DSB IKI 24945IKI 24945Lejet 1951 fra DB 599439. I drift 28/4-51. Udgået fra reparation på Cvk Ar 19/3-53. 1956 retur til DB 567853.
DSB IKI 24946IKI 24946Lejet 1951 fra DB 599441. I drift 28/4-51. 27/3-56 retur til DB 567880.
DSB IKI 24947IKI 24947Lejet 1951 fra DB 599448. I drift 28/4-51. 27/3-56 retur til DB 567881.
DSB IKI 24948IKI 24948Lejet 1950 fra DB 599456. Last 15 tons. Bundfl 23,4 m2. Tara 15,8 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftledning. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Overleveret i Padborg 3/8-50. 27/3-56 retur til DB 567854.
DSB IKI 24949IKI 24949Lejet 1950 fra DB 599520. Last 15 tons. Bundfl 23,1 m2. Tara 15,7 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. 27/3-56 retur til DB 567855.
DSB IKI 24950IKI 24950Lejet 1949 fra DB 599455. Last 15 tons. Bundfl 18,9 m2. Tara 13,8 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftledning. 110 kødkroge. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 21 1949-50. Overleveret i Padborg 13/7-49. Ombygget 1953 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541923. 26/2-53 retur til DB 541923.
DSB IKI 24951IKI 24951Lejet 1950 fra DB 599547. Last 15 tons. Bundfl 18,6 m2. Tara 14,8 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 160 kødkroge. Islast 3000 kg. 14/3-56 retur til DB 567858.
DSB IKI 24952IKI 24952Lejet 1950 fra DB 536300. Last 15 tons. Bundfl 18,7 m2. Tara 14,5 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 160 kødkroge. Islast 3000 kg. 27/3-56 retur til DB 567875.
DSB IKI 24953IKI 24953Lejet 1950 fra DB 599533. Last 15 tons. Bundfl 18,6 m2. Tara 14,9 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 160 kødkroge. Islast 3000 kg. Overleveret i Padborg 21/6-50. 27/3-56 retur til DB 567857.
DSB IKI 24954IKI 24954Lejet 1950 fra DB 599525. Last 15 tons. Bundfl 21 m2. Tara 16 tons. Akselafs. 5,5 m. Trykluftbremse. 200 kødkroge. Islast 3000 kg. Overleveret i Padborg 21/6-50. 20/11-52 retur til DB 599525.
DSB IKI 24955IKI 249551943Lejet 1949 fra DB 599431. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 13,6 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 15 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541878.
DSB IKI 24956IKI 24956Lejet 1950 fra DB 599528. Last 15 tons. Bundfl 23,5 m2. Tara 16,8 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftledning. 200 kødkroge. Islast 2000 kg. Afvist 4/11-52 af DB i Padborg grundet skarp hjulflange. Konstateret beskadiget 14/10-53 på Århus Havn. 27/3-56 retur til DB 567856.
DSB IKI 24957IKI 24957Lejet 1949 fra DB 538221. Last 15 tons. Bundfl 19 m2. Tara 14 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 160 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 8 1949-50. Overleveret i Padborg 3/7-49. 4/11-51 retur stærkt beskadiget til DB 538221.
DSB IKI 24958IKI 24958Lejet 1949 fra DB 599555. Last 15 tons. Bundfl 22,3 m2. Tara 15,7 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 170 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 1 1949-50. Ombygget 1952 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541911. 10/9-56 retur til DB 567867.
DSB IKI 24959IKI 24959Lejet 1949 fra DB 540710. Last 15 tons. Bundfl 22,2 m2. Tara 16 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. ca. 180 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 5 1949-50. Overleveret i Padborg 19/12-49. Beskadiget i det sydlige udland konstateret i Padborg 24/10-51. Til reparation i Esbjerg. Udgået 3/8-53 fra Cvk Ar efter maling. Varmløben aksel 9/2-55 i tog 2089 i Fredericia. 14/3-56 retur til DB 567877.
DSB IKI 24960IKI 24960Lejet 1949 fra DB 599443. Last 15 tons. Bundfl 23,6 m2. Tara 17,1 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 198 kødkroge. Islast 2500 kg. Litreret Li 6 1949-50. Overleveret i Padborg 13/7-49. 10/1-53 retur til DB 599443.
DSB IKI 24961IKI 24961Lejet 1949 fra DB 599538. Last 15 tons. Bundfl 21,2 m2. Tara 16 tons. Akselafs. 5,5 m. Trykluftbremse. ca. 140 kødkroge. Islast 2500 kg. Litreret Li 3 1949-50. Overleveret i Padborg 7/7-49. Beskadiget i Tyskland konstateret i Padborg 26/10-51. Til reparation på Cvk Ar. Revideret 8/8-52 på Cvk Kh. 1955 retur til DB 599538 grundet råd og svamp.
DSB IKI 24962IKI 24962Lejet 1949 fra DB 536815. Last 15 tons. Bundfl 19,2 m2. Tara 16,2 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 168 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 7 1949-50. Overleveret i Padborg 3/7-49. Aksel knækket 21/11-51 i tog 2910 i Vejle med afsporing til følge. 6/12-52 retur til DB 536815.
DSB IKI 24963IKI 24963Lejet 1949 fra DB 599523. Last 15 tons. Bundfl 23,1 m2. Tara 15,9 tons. Akselafs. 6,1 m. Trykluftbremse. ca. 200 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 2 1949-50. 27/3-56 retur til DB 567889.
DSB IKI 24964IKI 24964Lejet 1950 fra DB 599536. Last 15 tons. Bundfl 18,6 m2. Tara 15,4 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. ca. 195 kødkroge. Islast 2000 kg. 27/3-56 retur til DB 567891.
DSB IKI 24965IKI 249651943Lejet 1949 fra DB 599432. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 13,5 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 9 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 27/2-53 retur til DB 541879.
DSB IKI 24966IKI 249661943Lejet 1949 fra DB 599566. Last 15 tons. Bundfl 23 m2. Tara 15,1 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 10 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. Udgået efter reparation 25/8-52 på Cvk Ar. 1953 retur til DB 541897.
DSB IKI 24967IKI 24967Lejet 1949 fra DB 540708. Last 15 tons. Bundfl 23,3 m2. Tara 16,2 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. ca. 200 kødkroge. Islast 2500 kg. Litreret Li 4 1949-50. Overleveret i Padborg 4/7-49. Beskadiget vognende konstateret i Padborg 21/6-50. Repareret på Cvk Ar 24/6-10/7 1950. Udgået efter reparation 3/9-52 på Cvk Kh. 6/12-52 retur til DB 540708.
DSB IKI 24968IKI 24968Lejet 1950 fra DB 599932. Last 15 tons. Bundfl 17,7 m2. Tara 12,8 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftledning. 140 kødkroge. Islast 2000 kg. Ombygget 1952 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541943. Revideret 11/12-52. 27/3-56 retur til DB 567851.
DSB IKI 24969IKI 249691943Lejet 1949 fra DB 599568. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 14,3 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 18 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1/2-53 retur til DB 541917.
DSB IKI 24970IKI 24970Lejet 1949 fra DB 539049. Last 15 tons. Bundfl 22 m2. Tara 14,1 tons. Akselafs. 6,5 m. Trykluftbremse. ca. 180 kødkroge. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 27 1949-50. Overleveret i Padborg 25/7-49. 1953 retur til DB 541938.
DSB IKI 24971IKI 24971Lejet 1950 fra DB 599556. Last 15 tons. Bundfl 22,1 m2. Tara 15,8 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 150 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 26 1950. Overleveret i Padborg 10/1-50. Revideret 28/2-53 på Cvk Ar. 27/3-56 retur til DB 567894.
DSB IKI 24972IKI 249721943Lejet 1949 fra DB 599567. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 14 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 19 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541916.
DSB IKI 24973IKI 24973Lejet 1949 fra DB 599543. Last 15 tons. Bundfl 22,6 m2. Tara 15,9 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 160 kødkroge. Islast 2500 kg. Litreret Li 37 1949-50. Overleveret i Padborg 24/8-49. I drift 30/8-49. Revideret 19/10-51 på Cvk Ar. 27/3-56 retur til DB 567893.
DSB IKI 24974IKI 249741943Lejet 1949 fra DB 599554. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 15,3 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 13 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 27/2-53 retur til DB 541910.
DSB IKI 24975IKI 24975Lejet 1949 fra DB 599532. Last 15 tons. Bundfl 19,9 m2. Tara 14,8 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 120 kødkroge. Islast 2500 kg. Litreret Li 38 1949-50. I drift 30/8-49. Ombygget 1952 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541901. 8/9-52 til 28/2-53 i Tyskland. 14/3-56 retur til DB 567864.
DSB IKI 24976IKI 24976Lejet 1950 fra DB 599521. Last 15 tons. Bundfl 24,1 m2. Tara 16,4 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 210 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 31 1950. 2/1-53 retur til DB 599521.
DSB IKI 24977IKI 24977Lejet 1950 fra DB 599464. Last 15 tons. Bundfl 18,8 m2. Tara 15,8 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 180 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 42 1950. 14/3-56 retur til DB 567883.
DSB IKI 24978IKI 24978Lejet 1950 fra DB 599452. Last 15 tons. Bundfl 22 m2. Tara 15,9 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 200 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 39 1950. Revideret 3/2-50 på Cvk Kh. 27/3-56 retur til DB 567882.
DSB IKI 24979IKI 249791943Lejet 1949 fra DB 599433. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 13,6 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 14 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. Revideret 22/5-51 på Cvk Kh. 1/2-53 retur til DB 541880.
DSB IKI 24980IKI 249801943Lejet 1949 fra DB 599570. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 13,9 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 16 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541918.
DSB IKI 24981IKI 24981Lejet 1949 fra DB 599559. Last 15 tons. Bundfl 20 m2. Tara 14,8 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. ca. 120 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 33 1949-50. Overleveret i Padborg 31/7-49. 22/3-52 retur til DB 599559 via Tønder.
DSB IKI 24982IKI 249821943Lejet 1949 fra DB 599565. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 14,9 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 11 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 31/3-53 retur til DB 541915.
DSB IKI 24983IKI 24983Lejet 1949 fra DB 599517. Last 15 tons. Bundfl 24,1 m2. Tara 16,6 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 160 kødkroge. Islast 2500 kg. Litreret Li 34 1949-50. Overleveret i Padborg 24/8-49. I drift 30/8-49. 4/7-51 til Cvk Kh med utæt tag. 2/1-53 retur til DB 599517.
DSB IKI 24984IKI 249841943Lejet 1949 fra DB 599563. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 15,1 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 12 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 27/2-53 retur til DB 541914.
DSB IKI 24985IKI 24985Lejet 1949 fra DB 599518. Last 15 tons. Bundfl 23,5 m2. Tara 15,6 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 200 kødkroge. Islast 2000 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 22 1949-50. Overleveret i Padborg 18/7-49. 10/1-53 retur til DB 599518.
DSB IKI 24986IKI 24986Lejet 1950 fra DB 599522. Last 15 tons. Bundfl 24,1 m2. Tara 16,4 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 150 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 25 1950. Overleveret i Padborg 10/1-50. Revideret 4/3-53 på Cvk Ar. 14/3-56 retur til DB 567888.
DSB IKI 24987IKI 24987Lejet 1950 fra DB 599542. Last 15 tons. Bundfl 22,4 m2. Tara 15,8 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. ca. 200 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 40 1950. Revideret 19/3-53 på Cvk Ar. 14/3-56 retur til DB 567892.
DSB IKI 24988IKI 24988Lejet 1949 fra DB 599534. Last 15 tons. Bundfl 23,5 m2. Tara 17,1 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftledning. 219 kødkroge. Islast 2500 kg. Litreret Li 35 1949-50. Overleveret i Padborg 24/8-49. I drift 30/8-49. 14/3-56 retur til DB 567890.
DSB IKI 24989IKI 249891943Lejet 1950 fra DB 599460. Last 15 tons. Bundfl 26,2 m2. Tara 13,9 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. ca. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Overleveret i Padborg 1/6-50. 1953 retur til DB 541928.
DSB IKI 24990IKI 24990Lejet 1949 fra DB 599469. Last 15 tons. Bundfl 22,2 m2. Tara 16 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. ca. 180 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 24 1949-50. Overleveret i Padborg 31/12-49. 14/3-56 retur til DB 567886.
DSB IKI 24991IKI 24991Lejet 1949 fra DB 599541. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 15,3 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. ca. 160 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 23 1949-50. Overleveret i Padborg 18/7-49. Ombygget 1952 med Flettnerventilatorer og nyt nr. DB 541908. Indgået til Padborg nordfra 28/5-55 i beskadiget stand. Sendt til reparation på Cvk Ar. 14/3-56 retur til DB 567865.
DSB IKI 24992IKI 24992Lejet 1949 fra DB 538962. Last 15 tons. Bundfl 19,7 m2. Tara 14,1 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. ca. 160 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 28 1949-50. Overleveret i Padborg 25/7-49. Beskadiget i det sydlige udland konstateret i Padborg 30/10-51. Sendt til reparation på Cvk Ar. 14/3-56 retur til DB 567852.
DSB IKI 24993IKI 249931943Lejet 1949 fra DB 599569. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 13,9 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 17 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541898.
DSB IKI 24994IKI 249941943Lejet 1949 fra DB 599430. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 14,2 tons. Akselafs. 7 m. Trykluftbremse. 220 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 20 1949-50. Overleveret i Padborg 25/6-49. 1953 retur til DB 541877.
DSB IKI 24995IKI 24995Lejet 1950 fra DB 538958. Last 15 tons. Bundfl 18,8 m2. Tara 15,7 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 160 kødkroge. Islast 2000 kg. Overleveret i Padborg 7/6-50. 27/3-56 retur til DB 567876.
DSB IKI 24996IKI 24996Lejet 1949 fra DB 599454. Last 15 tons. Bundfl 20,4 m2. Tara 14,8 tons. Akselafs. 4,5 m. Trykluftbremse. 126 kødkroge. Islast 2500 kg. Må ikke anvendes ved transporter til Kødbyen, København. Litreret Li 36 1949-50. Overleveret i Padborg 24/8-49. I drift 30/8-49. I Tyskland til reparation 20/4 – 5/8 1952. Returneret til EVA 5/9-52. Retur fra EVA 30/10-52. 3/12-52 retur til DB 599454.
DSB IKI 24997IKI 24997Lejet 1950 fra DB 599468. Last 15 tons. Bundfl 23,7 m2. Tara 16,6 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 180 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 29 1950. 14/3-56 retur til DB 567885.
DSB IKI 24998IKI 24998Bremen1924Lejet 1949 fra DB 539050. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 16,7 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 200 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 30 1949-50. 1953 retur til DB 541939.
DSB IKI 24999IKI 24999Bremen1924Lejet 1950 fra DB 539051. Last 15 tons. Bundfl 23,2 m2. Tara 16,3 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 142 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 32 1950. 1953 retur til DB 541940.
DSB IKI 25000IKI 25000Lejet 1950 fra DB 599519. Last 15 tons. Bundfl 22,4 m2. Tara 15,8 tons. Akselafs. 6 m. Trykluftbremse. 200 kødkroge. Islast 2000 kg. Litreret Li 41 1950. Revideret 11/3-53 på Cvk Ar. 27/3-56 retur til DB 567887.
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra IKI






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen