DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941

DSB litra CL

DSB litra CL (IV)
(Retur til oversigt)
Toilet.

Længde:
19,38 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Taravægt:
 
Bogietapafs.:
13 m.
Kupeer:
2
Pladser 2. kl.:
 
Antal:
15 stk.
Akselafstand:
2,1 m.
Beklædning:
 
Pladser 3. kl.:
82

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB CL 731CL 731Scandia1902Ombygget 1936 fra CX 731. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1936. Omlitreret 1941 til CO 2501.
DSB CL 732CL 732Scandia1902Ombygget 1936 fra CX 732. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1937. Omlitreret 1941 til CO 2502.
DSB CL 733CL 733Scandia1902Ombygget 1936 fra CX 733. Omlitreret 1941 til CO 2503.
DSB CL 734CL 734Scandia1902Ombygget 1936 fra CX 734. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1937. Omlitreret 1941 til CO 2504.
DSB CL 736CL 736Scandia1902Ombygget 1936 fra CX 736. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1937. Omlitreret 1941 til CO 2506.
DSB CL 737CL 737Scandia1902Ombygget 1936 fra CX 737. Omlitreret 1941 til CO 2507.
DSB CL 738CL 738Scandia1902Ombygget 1936 fra CX 738. Omlitreret 1941 til CO 2508.
DSB CL 739CL 739Scandia1902Ombygget 1936 fra CX 739. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1937. Omlitreret 1941 til CO 2509.
DSB CL 742CL 742Scandia1908Ombygget 1936 fra CX 742. Omlitreret 1941 til CO 2511.
DSB CL 743CL 743Scandia1908Ombygget 1936 fra CX 743. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1937. Omlitreret 1941 til CO 2512.
DSB CL 744CL 744Scandia1908Ombygget 1936 fra CX 744. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1938. Omlitreret 1941 til CO 2513.
DSB CL 745CL 745Scandia1910Ombygget 1936 fra CX 745. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1937. Omlitreret 1941 til CO 2514.
DSB CL 746CL 746Scandia1910Ombygget 1936 fra CX 746. Lavryggede dobbeltsofaer fra 1938. Omlitreret 1941 til CO 2515.
DSB CL 747CL 747Scandia1910Ombygget 1936 fra CX 747. Ombygget 1939 til Kinovogn med 67 pladser. Stationeret i Århus. Omlitreret 1941 til CP 2901.
DSB CL 748CL 748Scandia1910Ombygget 1936 fra CX 748. Ombygget 1938 til Kinovogn 1 med 67 pladser. Stationeret på Helgoland. Omlitreret 1941 til CP 2902.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak