DSB litra Ph
DSB litra Ph
(Retur til oversigt)
Postbureau- og postpakvogn. Elvarme fra 1981. Fra 1985 tara 34 tons.

Længde:
21,72 m.
Bogietapafstand:
14,9 m.
Last:
12,5 tons
Egenvægt:
40 tons
Bogieakselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Antal:
21 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Ph 201Ph 201Scandia1960Omlitreret 1969 fra Dd 201. Udrangeret 1988.
DSB Ph 202Ph 202Scandia1960Omlitreret 1969 fra Dd 202. Udrangeret 1988.
DSB Ph 203Ph 203Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 203. Udrangeret 1988.
DSB Ph 204Ph 204Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 204. Udrangeret 1988.
DSB Ph 205Ph 205Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 205. Udrangeret 1988.
DSB Ph 206Ph 206Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 206. Udrangeret 1988.
DSB Ph 207Ph 207Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 207. Udrangeret 1988.
DSB Ph 208Ph 208Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 208. Udrangeret 1988.
DSB Ph 209Ph 209Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 209. Udrangeret 1988.
DSB Ph 210Ph 210Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 210. Udrangeret 1986.
DSB Ph 211Ph 211Scandia1961Omlitreret 1969 fra Dd 211. Udrangeret 1988.
DSB Ph 212Ph 212Scandia1964Omlitreret 1969 fra Dd 212. Udrangeret 1987.
DSB Ph 213Ph 213Scandia1964Omlitreret 1969 fra Dd 213. Udrangeret 1986.
DSB Ph 214Ph 214Scandia1964Omlitreret 1969 fra Dd 214. Malet gul 1978. Udrangeret 1988. Ombygget 1989 til Tjenestevogn 99-69 305.
DSB Ph 215Ph 215Scandia1965Omlitreret 1969 fra Dd 215. Udrangeret 1988.
DSB Ph 216Ph 216Scandia1965Omlitreret 1969 fra Dd 216. Udrangeret 1988.
DSB Ph 217Ph 217Scandia1965Omlitreret 1969 fra Dd 217. Udrangeret 1986.
DSB Ph 218Ph 218Scandia1965Omlitreret 1969 fra Dd 218. Udrangeret 1988. Ombygget 1989 til DSB 60 86 99-69 306.
DSB Ph 219Ph 219Scandia1965Omlitreret 1969 fra Dd 219. Udrangeret 1986.
DSB Ph 220Ph 220Scandia1965Omlitreret 1969 fra Dd 220. Udrangeret 1988.
DSB Ph 221Ph 221Scandia1965Omlitreret 1969 fra Dd 221. Udrangeret 1986.
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra Ph






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen