Københavns Kul & Koks Kompagni
(Retur til oversigt)
Hjemsted København S. Senere K.K.K.K. Olie A/S. 1951 til De Forenede Benzinimportører A/S.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZE 503901Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt beholder fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, fra 1943 Esbjerg nye Havn. Solgt 1951 til De Forenede Benzinimportører ZE 503724.
ZE 503902Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt beholder fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, fra 1943 Herning. Solgt 1945 til Nordisk Tanklager ZE 503722.
ZE 503903Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt beholder fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Esbjerg nye Havn. Solgt 1945 til Nordisk Tanklager ZE 503723.
ZE 503904Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 11,6 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502880.
ZE 503905Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502881.
ZE 503906Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502882.
ZE 503907Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502883.
ZE 503908Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502884.
ZE 503909Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502885.
ZE 503910Scandia19418,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons. Tara 12,4 tons. 2-delt tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning, senere trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Mineralolie og vegetabilsk Olie. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Esbjerg nye Havn. Solgt 1946 til Shell ZE 502886.
ContecRail
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Hirtshalsbanen gennem 40 år 1925-1965
Dette hæfte på 60 sider om Hirtshalsbanen udkom i 1965 på Signalpostens forlag som en hyldest til banens 40 års jubilæum. Det er skrevet af A. Gregersen og med i redaktionskomiteen var endvidere Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.
 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Københavns Kul & Koks Kompagni






Copyright © 2018 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen