Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ØSJS billeder og tekst her på siden. (Generelt)

af Tonny Andersen ⌂, 6/8 2015, 12:04 (3189 dage siden) @ ventrikel

Min bror og jeg bygger bane sammen. Han bor på Fyn er mest til vinrød og damp, og jeg bor i Jylland og er mest til rød/sort.

[image]Et felt er 25x25 cm.

Hovedsporet er dobbeltspor, og til det er der brugt 112 meter skinne. Undergrunden indeholder 57 meter lagerspor fordelt på tre områder. Nordkøbing er bygget af 78 meter skinne. Østerby er bygget af 44 meter skinne. Lokalbanerne Skagen og Faxe består af hhv. 18 meter og 22 meter skinne. Det samlede skinneforbrug er cirka 335 meter.

[image]

Vi kalder banen for Vorbasse Lokalbane fordi jeg bor i Vorbasse, og vi i Vorbasse har krigshavn og mange andre sjove navne. Vi laver også en internetside, hvor vi lægger billeder og tekster op, så andre kan se hvordan vi har valgt at gøre tingene. Der er ikke så meget endnu, og jeg mangler at lave en del tekst.
Min bror og jeg har gennem de få år vi har været i gang med banen, været ivrige på internettet, og fundet mange gode tips til hvordan andre løser forskellige problemer, og vi håber andre kan få idéer fra vores side, når der kommer mere "kød på".


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere
DSB ME1505Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak