Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Fiskemelsekspressen (Jernbanen i dag)

af jhcn, Århus, 10/7 2016, 16:56 (2863 dage siden) @ Per Andersen

Hvordan kører Fiskemelsekspressen? Er det hver uge eller hver 14. dag? Skal rumstere idet nordjyske de første 14 dage i det nordjyske i august og vil godt have et par billeder i kassen af toget. Det er onsdag den 3. august turen sydpå- såfremt den kører og nordgående den 9. august såfremt den kører det drejer sig om.

Jeg har ikke adgang til direkte informationer, men som regel kører toget hver uge. Mod nord om tirsdagen og retur onsdag. Specielt returløbet er pt en del tidligere end det i køreplanen beskrevet. Gerne en time før, men også to timer. Så det er ikke unormalt at toget ankommer til Aalborg inden kl. 13 og er kørt videre omkring kl. 13:30, nok en smule før.
Jeg arbejder i Randers, og ser som regel toget kører gennem ved stationen tirsdage mellem 8:30 og 8:45.

Hvis du har mulighed for at være der i næste uge, så er der dobbelt op, da Captrain skal ud på havnen (Abø) med tagpladetoget. Dermed er der to godstog i Aalborg på onsdag. Captrain ankommer MEGET tidligt, og vil sikkert kører fra Aalborg lige inden kl. 14:30.
Der er mange gode steder ude ved havnen - jeg forsøgte selv i onsdags, men havde desværre en del tekniske problemer, så jeg fik ikke så meget i kassen. Og kan desværre ikke tage derop igen på onsdag.....
Det er sidste gang i juli at Captrain skal til Aalborg.
Men her er lidt inspiration
Godstog i Nordjylland

Og så er der sikkert nogle herinde der kan nogle mere præcise tider og detaljer!!

God fornøjelse!!

--
Henrik
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak