Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Fra Glejbjerg til Grindsted 2016 (Generelt)

af kaibayer, 21/8 2016, 20:50 (2805 dage siden)

Om kort tid begynder mine tidligere byrådskolleger i Billund kommune at tilrettelægge budget 2017, og i den anledning har jeg gjort opmærksom på mulighederne for brug af skinnelegemet mellem Grindsted og Bramming. Især den del, der starter på resterne af stationen i Grindsted og til Vesterhedevej / alternativt Krogager.

Desværre er det svært at overbevise politikerne om, at skinnelegemet kan blive til en ressource i forhold til skinnecykling og stimuligheder. For en sikkerheds skyld har jeg besluttet at opstille til byrådsvalget i 2017 for bl.a. at presse på i denne sag.

Nu vil jeg nemlig i et par omgange tage jer med ud til resterne af banen, der fejrer 100 års jubilæum den 1/12 2016. I vil se, at det gror mere og mere til, hvilket vil gøre en renovering af arealet dyrere og dyrere.

Vi starter i Glejbjerg og arbejder os nord på.

[image]

Viadukt ved Åstrup nord for Glejbjerg

[image]

Overskæring syd for Agerbæk fra forskellige synsvinkler og blik ad strækningen til begge sider.

[image]

[image]

[image]

Stationsarealet er helt tilgroet, men ved den tidligere problematiske overgang til Agerbæk skole var der lidt "luft".

[image]

[image]

[image]

Viadukten i Agerbæk er et irritationsmoment for byens borgere, så man kunne frygte, at den på et tidspunkt fjernes.

[image]

I næste uge går turen fra Agerbæk til Tofterup og Krogager. Tak i øvrigt til Poul Andersen, der for et stykke tid siden fotograferede det tidligere stationsareal i Grindsted - faktisk samme dag, som jeg gjorde det :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Fra Glejbjerg til Grindsted 2016 - kaibayer, 21/8 2016, 20:50 [*]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak