Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Udkast til tjenestekøreplaner K17 ("foreløbige tildelinger") (Jernbanen i dag)

af Thomas Rasmussen, Nordjylland, 27/8 2016, 00:50 (2799 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Mange tak for at dele informationen.

Jeg har kigget lidt nærmere på betjeningen i Nordjylland efter NJ's delvise overtagelse. Desværre er alle togene på Hirtshalsbanen og Skagensbanen under andre tognumre end dem på Vendsysselbanen, og det gør det svært at vide hvornår de er gennemkørende.

For mandag til fredage har jeg fundet mig frem til dette:
- Der er ét løb i timen mellem Hjørring og Skørping frem til 19-tiden (toget har 16 minutters ophold i Aalborg). I myldretiden kører det mellem Frederikshavn og Skørping (med stop i Kvissel og Tolne). Det må forventes at toget kører helt til/fra Hirtshals udenfor myldretiden, og det må forventes at toget kører helt til/fra Skagen når det i myldretiden kører til/fra Frederikshavn. Om det i myldretiden både har Skagen-Skørping- og Hirtshals-Skørping-vogne eller kun førstnævnte, henstår i det uvisse.
- Der er ét løb i timen mellem Frederikshavn og Aalborg (med stop i Kvissel og Tolne). Seks af de daglige afgang køres med DSB hvor der ikke stoppes i Kvissel og Tolne, og hvor toget kører 1-2 minutter senere hhv. tidligere.

--
Thomas Rasmussen
[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak