Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nordpilen (Generelt)

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 29/8 2016, 21:55 (2797 dage siden) @ Georg Schmidt
redigeret af Lars Møller Jensen, 29/8 2016, 22:50

Vi kan vist godt fastslå, at man ikke brugte MY i Nordpilen syd for Flensburg.

[image]
Udsnit af MY-plan sommer 1963 med kørsel til Hamburg.

Billedet side 55 i Internationale tog Via Jylland kan ikke være tog 13 som først ankom kl. 15.07. Derimod passer det fint med D 147 (vi ser mod syd) klar til afgang mod Padborg 14.50.
Ser vi på dag 1 i maskinplanen tog 960 Nordpilen hvor MY fra Århus kun kører til Padborg. Fra Padborg blev toget videreført til Flensborg af en kabine 50'er og fra Flensborg af V 200.

Tak Georg,

se i øvrigt Vingehjulet 1963, nr. 8 side 88 med fin graf der viser at 930 ikke kunne passe ind i omløbet !

Interessant at man skiftede lok i Padborg på nordgang. Det ser ikke ud til at der er særlig lang tid til det.
Det formodes at være for lettere at kunne sætte lokale vogne forpå stammen. De skulle jo gerne stå nordfor bommen på perronen

Vingehjulet kan læses ved indlogning på rundremisen.dk

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Frygt og fascination

Frygt og fascination. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak