Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Danske UN transporter - billeder søges (Generelt)

af actiontour, 5/1 2020, 17:11 (1575 dage siden) @ Steff

[image][image][image][image]
Jeg har desværre først set denne side nu ( 5. jan 2020) men jeg vil da gerne bidrage lidt til opklaringen.
Jeg var DF (Delingsfører) for den pansrede Panserværnsraket deling PNPVRDEL der ankom til DANBAT 30. april 1993 som forstærkningsstyrke til Bataljonen. I forbindelse med togtransporten derned var jeg TO (transportofficer) på togstammen. Jeg er har stadig transportdokumenterne og kan her se, at der på togstammer var følgende
29 stk PMV M113 hvoraf 4 stk. PNPVRDEL,- 4 stk MMT (Middeltung Morter) 2 stk KSN (kommand/føringskøretøjer) 2 MEK (Mekaniker) og
1 stk SAN (Sanitet, Røde Kors) de øvrige 16 var INF (infanteri køretøjer)
Her udover var der 17 Magirus 168 lastbiler, 6 Scania 112 H, 1 stk Mercedes 2626, 2 stk MAN 8 og 2 stk GD 240, plus togvogne med 8 stk 20" ammunitions og materiel containere.

Andet sted i denne tråd omtales placeringen af enheder: Panserværnsraket delingen komplet (4 PMV+ 2 GD) samt en MMT SEK (2 PMV) var
hos A-Coy i underlæggelses forholdet Kommando minus føring. Det samme var gældende for 1 sektion MMT. Den sidste MMT SEK lå ver STKMP i Dvor.

MVH Ole Andreasen


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak