Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lindholm: Nu med nyt sporskifte (Jernbanen i dag)

af jaer, 11/4 2020, 11:58 (1486 dage siden) @ Lasse Duusgaard

Jeg vedhæfter et billede meget lig det du har taget, men med lidt mere closeup af den krumning som Thomas har opdaget. Jeg synes det ser ud til at sporskiftet har den krumning som spor 1 havde i forvejen. Så det er meget interessant om det er muligt at passere sporskiftet med de 120 km/t ligegyldigt hvilket spor man skal ind på/ud af.

Det kan på svellerne ses, at sporskiftet har to drev, hvilket betyder, at det kan være et 1:12, 1:14 eller 1:19-sporskifte. Tælles afstanden mellem drevsvellerne, ligner det et 1:19, hvor der kan køres med 100 km/t i afvigende gren. Skal der køres hurtigere (120 km/t), så skal man op i et større sporskifte (1:26,5).

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MH327
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift
Siemens Desiro / DSB litra MQ indsættes i drift

Læs i denne artikel om forhistorien, bygningen, godkendelsen og ibrugtagningen af nye Siemens Desiro togsæt til DSB i 2002. Tekst og billeder er af DSB´s projektleder for litra MQ Hans Werner Hansen.

Læs mere

Jernbanebøger

Gribskovbanen

Gribskovbanen. Pris 470 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak