Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kattegatforbindelsen kommenterer "Infrastrukturplan 2035" (Trafikpolitik)

af Rail, 3/7 2021, 21:20 (1036 dage siden) @ Lasse Toylsbjerg Petersen

Den gør mig lidt nysgerrig.
Jeg mangler klart det store overblik, så jeg kan forstå hvordan Århus - Kattegat - Fjenneslev - Næstved - Fugleflugtslinie - Hamborg kan blive attraktiv i sammenligning med Århus -Kolding - Flensborg - Hamborg?


Man kører ikke via Hamburg, men drejer mod Berlin i Lübeck jf. Deutschlandtakt.


Den linje er taget ud af seneste udgave.

Det kan vel heller ikke afvises at linjen er taget ud af D-takt for istedet at indgå i diskussioner om et EU medfinansieret internationalt projekt ;-) der er i al fald folk, der tror på det…

Der er også folk der folk der tror på at jorden er fald;-)

Ej mere seriøst tror jeg bestemt også godt at der kan komme tog den vej. Men det bliver nok mere enkelte tog (TEE / Flix, sommer sæsontog osv) end "takt" tog.

I D-Takt er køretiden i øvrigt:
Lübeck - Hamborg - Berlin (uden vende-/skiftetid i Hamborg): 2:24
Lübeck - Schwerin - Berlin: 2:26

Så de fleste vil nok prøve om de kan komme via Hamborg først!


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Jernbanebøger

Holbæk Havnebane

Holbæk Havnebane. Pris 160 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak