Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Øhhh ... (Jernbanen i dag)

af Henning Makholm ⌂, 29/10 2021, 19:38 (912 dage siden) @ Henning Makholm

Flere rettelser:

1. SODB Anlægsbestemmelserne anbefaler at man afsætter 30 meter spor som "standsningsmargen" for lange godstog, hvilket jeg ikke havde med i mit pladsbudget. Hvis vores tog stadig er 835 meter langt (snarere end de 800 meter tråden startede med) bliver det noget rod. Standser et så langt tog med 30 m afstand fra PU-signalet ved "A", ender lokomotivets forende cirka lige ved hjertestykket i det første af de medgående sporskifter. Vognene er vistnok stadig klar af frispormærket, men vil belemre SMUTO-isolationen, som så skal overstroppes før lokomotivet kan undslippe gennem skiftets højre gren ... hvis da ikke man har en rangist stående oppe ved "A" så man kan trykke stammen et par meter bagud før omløbet.

Eller også skulle hele det første medgående skifte inddrages i togvejen, og lokomotivet må så tages ud syd om vognstammen, ad maskinsporene og spor 600 til personbanegården og derfra ad hovedsporet op til vestenden af toget. Suk.

2. Skyggerne på Googles luftfoto antyder kraftigt at der er fald på sporet fra "E" ned mod "C/D". Så er det ikke tilladt med signalmæssig dækning, og der skal mindst en afløbssko til. Og min påstand om at omløbet kan lade sig gøre her uden nye sporskifter, hænger nu i en tynd tråd ...

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak