Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Skidefuld ... (Generelt)

af Jens MO-Møller @, 11/12 2011, 21:55 (4522 dage siden) @ KimC

Det med at veterantogsmateriel "ser for pænt ud" er en gammel diskussion. ØSJK har ingen vognhal eller indendørs faciliteter og derfor får materiellet meget hurtigt patina, på samme måde som jernbanemateriel i daglig drift.

Jeg selv var fra 1986 og ca. tyve år frem en slags tovholder med at holde MO 1846 pæn og ren. Da motorvognen på cvk. i København fra ca. 1997 gennemgik en årelang renovering, drejede det sig for mig udelukkende om at få renoveret så meget som overhovedet muligt og samtidig få alt til at se mere eller mindre nyt ud og det lykkedes da også og efter min mening bør renoveret veterantogsmateriel bibeholdes i denne stand. Jeg ved godt, at en del mennesker mener, at materiellet skal se ud som da det var i drift, men det er efter min ringe mening en sovepude, hvis man da ellers har mulighed for at holde det i pæn stand.

Det er et meget stort arbejde at holde køreklart materiel i strampudset stand, men det synes jeg man er forpligtet til, for ellers forfalder tingene meget hurtigt.

Det var så bare min mening om den sag.

Venlig hilsen

Jens Møller


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MX1029Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak