Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rystevogne afhændes (Generelt)

af Triangel, 10/1 2012, 16:31 (4495 dage siden) @ Steff

Hej Alle

Jeg synes det er flot at man vælger at gå ud med buskabet om andre kan overtage det her materiel, inden man bare skrotter løs.

Og ja man bliver som Steff skriver, nødt til at se lidt indad og sige hvad er realistisk at gemme.

Personligt er jeg ikke så ked af at der går nogle godsvogne og rystevogne "tabt" hvis de ikke allerede var det i forvejen.

Men jeg vil gerne have lov at komme med forsigtig kommentar om at jeg synes det er en lidt mærkelig måde at DVF håndtere tingene på, hvis jeg altså har forstået det rigtigt. Jeg tænker bare, at der igennem tiden har været flere initativer i form af en private folk som har forelsket sig i en vogn, anskaffer sig den, sætter den i stand og derefter lader den kører i en klub, eller tager jeg fejl ?

Man må jo nok sige at det nok er noget mere spiseligt for en klub og/eller Museumstog at overtage en vogn, hvis den kan indgå direkte i samlingen, og komme ud at kører.

Det jeg så mener med det jeg skriver er, at som jeg forstår det så er der en intern liste i DVF (klubberne imellem), kunne man ikke lave en officiel liste som kunne ligge på DVF´s hjemmeside ? jeg synes nemlig at have hørt om tidligere gange hvor materiel er blevet skrottet, men hvor man ikke rigtigt har hørt om det. Hvor man så spørger ind til det konkrete emne, og får svaret jamen vi har da spurgt.

Det ku jo være der sad en eller nogle som lige netop syntes at den var sjov at lave i stand, men som en klub ikke ville gå i gang med fordi der allerede står en del emner i vognparken. Men hvis den var færdig renoveret så den kunne måske gøre gavn.

Jeg tænker bare at hvis man ligger emnerne ud på fx DVF hjemmeside, så må man vel sige at man gjort hvad man kan, og derfra så er det så bare ærgeligt.

Nu håber jeg ikke i læser det her som et surt opstød, men måske er det bare mig som har en naiv drøm.

Jeg ved godt at man ikke kan gemme alt, det har jeg også måtte indse som mange andre, men alligevel gør det nas indeni.


Med venlig hilsen

Mikkel


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak