Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

På tur med MR som ENGLÆNDEREN/fleksvognene (Jernbanen i dag)

af Ekaeli007, 21/3 2012, 20:06 (4425 dage siden) @ John Poulsen

Jeg arbejdede på mdt Helgoland da fleksvognene litra CKM blev leveret, det er da synd at sige de blev flittigt brugt for det meste var det når et selskab havde bestilt en tur at de blev indrangeret i et plantog, den mest flittige brug var da de kørte med i en skiløber til Frankrig jeg
syntes at kunne huske at det var to eller tre sæsoner, måske mere, Alle var vist generelt glade for at køre i dem, men jeg kan vist rolig sige at det var utrolig behagelig kørsel, jeg har selv haft fornøjelsen at have kørt to ture i dem, nå tilbage til skiløberen, jeg kan huske at der var ingen der kunne forstå hvorfor klimaanlæg satte ud når de passerede grænsen ved Kehl (tyskland) og
Strasburg (Frankrig) Det problem satte grå hår i en tekniker fra AEG der kom når der var problem med noget af det elektriske, jeg kan huske jeg sagde til ham og en værkmester, tror i ikke at det er fordi man skifter strømstyrke der, det vidste man ikke jeg ved ikke om de troede på mig eller hvad, men de vidste at jeg faktisk vidste en lille smule om jernbanerne i udlandet de kom aldrig og sagde jeg var en idiot, men jeg kan ikke huske om man nogensinde fik lavet en løsning for man begyndte at ikke have fleksvognen med til Frankrig Bourg st maurice. Jeg mener også de var med med sidste nattog sove liggevogne til Korsør for undertegnede og nogle håndværkere fra Helgoland var inviteret på tur af DSBm med rigelig af drikkevarer og sandwich og snacks, Jeg tror ikke der blev sovet ret meget førende vi var hjemme igen og så skulle jeg også køre med sidste lyntog fra København til Odense og retur. Det var egentlig også meningen at jeg skulle have været med første ordinære IC via storebæltbroen og tunnelen, men der sagde jeg stop, nu var jeg træt.

Ellers kan jeg ikke huske mere om fleksvognene jo så overtog målevognsfolkene vognene til det blandede cirkustog som nogen kaldte det.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup
PS jeg fik aldrig taget billeder af dem desværre.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak