Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Værkster/remiser, lokal-og regionstog/baner (Jernbanen i dag)

af Morten Beck, Græsted, 8/4 2012, 11:29 (4420 dage siden) @ gamle ole

Hillerød er i dag det naturlige midtpunkt for lokalbanen, med værksted og hvad dertil hører. Jeg ved meget lidt om hvordan det foregår på Lyngby - Nærum banen, men mon ikke den bane klarer sig selv langt hen ad vejen med eget værksted for normal vedligehold.

I Grønnehave er der kun opstilling af materiel, værkstedet er lejet ud til S/S Bjørn. Så vidt jeg har hørt.

Frederiksværk har kun gennemkørsel af Lokalbanen, men her er der jo gang i Stålværket, så her kommer Stålormen 1 til 2 gange om ugen.

Hundested har stadig sit værksted, men det er lejet ud til MY Veterantog. Opstilling af materiel foregår stadig. Lokalbanen har på et tidspunkt forsøgt at få opstillet noget af deres materiel i Gilleleje, men det blev droppet fordi bebyggelsen bag banen mente det ville larme for meget!!

Ovennævnte er mit indtryk af hvordan det ser ud i dag hos Lokalbanen, Med hensyn til Regionstog er der sikkert hjælp at hente fra nogle af de andre brugere herinde;-)

--
[image]


Venlig hilsen

Morten Beck


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E

I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.

Læs mere

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak