Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

trængsel på S-banen (Generelt)

af A. Nissen, 3/7 2012, 14:51 (4321 dage siden) @ Fysikeren

Det var nu ikke den p.t. aktuelle sommer-særkøreplan, jeg havde i tankerne. Den har vel sine særlige årsager.

Det jeg tænkte på, er flg. bøvl om aftenen.

Skal man fra City til Ballerup, må man enten vente på en B, der kun kører hvert 20. min. Skifte og vente i Valby til C, der også kun kører hvert 20 min. Denne C er under alle omstændigheder en "slæber" med stop alle steder. Også hvis man skal længere end Ballerup. Det tager alt i alt en lang tid.
Tager man den anden vej, dvs. via Nørreport og derfra med Metro, skal man først vente på en B (op til 20 min., som sagt). Det er her ret umuligt lige at "ramme" en C (stadig med 20 min. interval) i Vanløse via denne vej. Resultat: At vente og evt. fryse en vis kropsdel af. Og igen er det en "C slæber" man kommer med.

Min anke er, at denne særkøreplan bruges igen og igen, nu år efter år - og uden man kompenserer de betalende passagerer for det dårligere serviceniveau.
Man burde i højere grad opretholde 10 min. intervallerne på flest mulige strækninger under disse arbejder, da det gør, at man "bare kan tage afsted" uden så meget bøvl. Det er det, der er ideen med en 10 min. takt - i en storby. Og der er rigeligt med passagerer til dette.
Mon ikke do. problemstilling mere eller mindre er den samme for de mennesker, der skal ud af byen i de andre retninger?

Det var såmænd bare det jeg mente. Ikke den aktuelle sommer-særplan og ikke TIL Valby.
Er du tilfreds med disse særkøreplaner?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak