Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ældre plakater (Generelt)

af andersj, Aalborg, 27/12 2012, 21:02 (4170 dage siden)

Jeg var i dag på Viborg station, hvor jeg faldt over nogle gamle DSB plakater der stadig hænger fra da DSB sluttede kørslen der. Egentlig pudsigt at de har fået lov til at hænge så længe, da den ene promovere Storebæltsforbindelsen mens den anden forbindelsen til Københavns Lufthavn (CPH) To ganske udmærkede plakater, der tydeligt fortæller budskabet med en hvis humor. Langt bedre end plakater med Nørrebro station indsmurt i grafitti!

[image]

Ældre plakater

af Sydbanen, Sydsjælland, 27/12 2012, 21:54 (4170 dage siden) @ andersj

Det var dengang DSB kunne lave gode reklamer :-D

--
Mvh Mikkel

Ældre plakater

af Plakat fan ⌂, DK, 2/1 2013, 15:26 (4164 dage siden) @ Sydbanen

Jeg elsker simpelthen også de gamle plakater, de er retro på den fede måde!

Mvh Martin - PC-Test

Ældre plakater

af jiko, 28/12 2012, 10:50 (4169 dage siden) @ andersj

Hej.

DSB kører stadig IC-tog på Langå-banen.

Ældre plakater

af andersj, Aalborg, 28/12 2012, 17:34 (4169 dage siden) @ jiko

Hej.

DSB kører stadig IC-tog på Langå-banen.

Ja, jeg var selv med ICL 723, men det jeg mener er at det ikke er en DSB-strækning mere, ligesom da man kørte IC-tog til Skagen eller når NJ kører Hjørring-Frederikshavn.

Ældre plakater

af Preben Poulsgaard, 28/12 2012, 18:32 (4169 dage siden) @ andersj

Hej
Langå banen er en fælles strækning og de plakattavler du omtaler som hænger i mellemgangen mellem stationen og rutebilstationen er DSB tavler iøvridt de eneste de råder over på Viborg station
mvh. Preben

Avatar

Ældre plakater

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 28/12 2012, 19:14 (4169 dage siden) @ andersj

Jeg var i dag på Viborg station, hvor jeg faldt over nogle gamle DSB plakater der stadig hænger

Egentlig pudsigt at de har fået lov til at hænge så længe, da den ene promovere Storebæltsforbindelsen mens den anden forbindelsen til Københavns Lufthavn (CPH)

[image]

Jeg tillader mig at citere fra dette indlæg:

"Dette lille indlæg kunne starte med et surt opstød om mangel på synlig ledelse. Det kunne også handle om decentrale DSB-chefers (.....) manglende tilsyn med egne ansvarsområder."

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
Viborg station 01.12.1992-31.12.1993 kl. 23.59½

Ældre plakater

af Fridaj, 14/12 2021, 12:26 (896 dage siden) @ andersj

Hej
Jeg er meget begejstret for denne plakat - mon der er nogle af jer som ligger inde med en digital version af den i god opløsning eller ved hvor jeg kan finde den?
mvh
Frida

Ældre plakater

af jesperlh, 6/2 2022, 17:09 (842 dage siden) @ Fridaj

De er ret svære at få fat i da enten DSB eller reklamebureauet bag typisk ejer rettighederne, og bag de rettigheder er der ofte en fotograf der ejer yderligere rettigheder, af samme grund skal man nok ikke forvente at kunne skaffe sig en fil men er nødt til at købe en plakat.

Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964
Skive - Vestsalling Jernbane 1924 - 1964

Dette hæfte på 32 sider om Vestsallingbanen blev udgivet af Jernbanehistorisk Selskab i 1964 i anledning af banens 40 års jubilæum. I hæftet fortælles om banens forhistorie, anlæg, drift, stationer rullende materiel, nedlæggelsen osv.

Læs mere

Jernbanebøger

Orientekspressen

Orientekspressen. Pris 250 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak