Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vi er vel alle gæster... (Generelt)

af Per Sorensen @, 28/12 2012, 21:15 (4180 dage siden)

Godaften alle, og så til lidt tanker omkring vores måde at svare hinanden på:

Der er blevet skrevet ret hårdt imod dem, der skrev under som "Gæst", etc. og jeg syntes da også selv, det var lidt provokerende.
Alligevel forstod jeg, at man kan være nødt til at gemme sig lidt, hvis man - som én nævnte - er ansat i DSB eller lignende.

I anden forbindelse fandt jeg ud af, at der i Helsingør er 12 personer, der hedder Per Sørensen ligesom jeg! Tankevækkende!
Det er altså mere anonymt og hemmeligt end hvis jeg kaldte mig "Gæst"! Tænk over det!
Forresten kunne jeg vel oprette mig som "Per Jensen" og hvad så???

I en anden tråd skrev jeg, at jeg ikke kunne forstå, hvorfor der måtte køre svinende dieselmaskiner på Nørreport. Det blev der også skrevet hårdt imod.
Hvorfor tror folk i et jernbaneforum, at man hader jernbaner, fordi man ikke kan tåle røgen pga. astma og KOL.
Jeg elsker jernbaner, men kan ikke tåle luften dernede og det er der jo heller ingen andre der kan.

Nå, men vi kan jo tage en historie fra dengang man måtte knalde unge mennesker lussinger i skolen, hvis man havde lyst!

Jeg bliver kaldt op til viceinspektøren på Marienlyst Skole - vi kan jo kalde ham Bruno H.
Han spørger om jeg hedder Per Sørensen og da jeg siger ja, får jeg en kæmpe lussing! Jeg ved ikke hvorfor.

Jeg bliver stående - lamslået - og han spørger vredt om hvorfor jeg ikke går. I det samme banker det på døren og en dreng kommer ind.
Bruno H. spørger vrissende: "Hvad vil du; - hvad hedder du?"
Han svarer: Per Sørensen og får så en kæmpelussing!

Jeg står stadig og venter - måske på en undskyldning - men Bruno H. siger bare: "Du laver snart noget - UD"!!!!!

2 x Per Sørensen forlader hurtigt kontoret inden vi får flere på lampen...

Vi blev senere venner!

Jeg synes derfor at når nogle fremfører deres synspunkter på forum, så lad være med at skære folk helt ned. Lad os få en sober debat om emnerne.
Ellers ender det med at folk flygter og det har ingen da noget ud af!

De allerbedste jernbanehilsner til alle

Ped - en gæst
én ud af måske 1100 i verden der hedder Per Sørensen...

Godt Nythår

NB! Hvis man bruger Krak er der kun 3 i Helsingør, der hedder Per Sørensen og jeg er ikke med! hvad ska man med Krak...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak