Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Museumstog som operatør (Trafikpolitik)

af Gæst @, Danmark, 30/1 2013, 12:23 (4127 dage siden) @ Kaj Aage Holdt

Det er da klart når en stor del af arbejdet er frivilligt med støtte fra DSB og det er jo ikke noget godt argument. Måske bunder det også i dårlig forretningsforståelse fra Museumstogs side, eller i den virkelige verden hvor det hedder løndumping.

Set i lyset af at dette emne har være oppe at vende MANGE gange før og de stillede spørgsmål har være besvaret MANGE gange før, så synes jeg at de interesserede bør læse tilbage i disse tråde, da de fint gennemgår hvordan der IKKE er tale om frivillige kræfter, når det kommer til den kommercielle kørsel.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere
DSB ML508

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak