Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny rapport åbner mulighed for trinbræt i Laurbjerg (Trafikpolitik)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 1/2 2013, 23:28 (4114 dage siden) @ ThomasTT

men både viborg og skive er langt mindre end byerne på Herning-banen. Desuden er der motorvej på vej til viborg, der vil gøre det endnu mere umuligt for det meget langsomme tog at konkurrere. Omvendt er der en ny bane på vej til Herning. I fremtiden vil toget være klart hurtigere end motorvejen Aarhus-Herning og klart langsommere Aarhus-viborg. Man kan ligeså godt tage konsekvensen. Sats på de gode baner. Spar en masse udgifter til signaler, elektrificering osv. Desuden spares kapacitet på aarhus H og selvfølgelig driftsunderskud. Ideen er at gøre aarhus-Herning-Struer til en decideret hovedstrækning.

Den motorvej har de snart snakket så meget om, at jeg er flyttet fra området, i ren frustration over, at den aldrig bliver til noget.

Derudover hjælper en motorvej ikke specielt meget, hvis man er studerende. De færreste studerende har bil. Naturligt nok er det de færreste studerende i Aarhus og omegn der har bil, mens der er en del flere i Skive og omegn... Da jeg flyttede her til Aarhus, var der en del af mine studiekammerater, der undrede sig over at jeg havde bil. Det er man bare vandt til ude vestpå. Ellers kommer man ikke nogen vegne.

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak