Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Saft må der til - Hvor meget? (Jernbanen i dag)

af Michael Svendsen, Denmark, 7/3 2013, 17:02 (4070 dage siden) @ jiko

Har fundet noget om nyere materiel til sammneligning.
Kan ME sammenlignes med MY/MZ?

Fra http://www.trm.dk/~/media/Files/Publication/2006/Noegletalskatalog_rev_feb_2006.pdf

Type - Besrivelse - Liter/km - Antal sæder

MR Ældre diesel togsæt regionalt og lokalt 0,89 liter/km 132
IC3 Nyere diesel togsæt regionalt 0,92 liter/km 144
ER Nyere elektrisk togsæt regionalt 5,6 kWh/km 229
ME Diesel lokomotiv m. vogne regionalt 2,92 liter/km 360
EA Elektrisk lokomotiv m. vogne regionalt 11,8 kWh/km 600
ØR Nyeste elektriske togsæt regionalt 6,4 kWh/km 231
IC3 Nyere diesel togsæt Intercity 0,77 liter/km 144
ER Nyere elektrisk togsæt Intercity 4,5 kWh/km 221
IC3 Nyere diesel togsæt lyn tog 0,92 liter/km 144
Desiro Nyeste diesel togsæt regionalt og lokalt 0,84 liter/km 114
Nye S-togsæt nye målinger3) 5 kWh/km 336
Ældre S-togsæt S-tog 7 kWh/km 256


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak