Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Rejser til Tyskland (Jernbanen i dag)

af BoergeOf61, Randers C, 11/3 2013, 10:27 (4088 dage siden) @ andersj

Ja, det er svært at komme til København til den pris. Så meget har jeg ikke leget med dem.

Til en udflugt, jeg overvejer i juni, har jeg foreløbig kun købt billet til Eurostar mellem Bruxelles og London med afrejse fra Bruxelles-Midi d. 12/6 kl. 8:52 den ene vej og fra St. Pancras International d. 13/6 kl. 12:57 den anden vej. Selvom jeg dummede mig og købte billet en time for sent, blev prisen retur €88 = kr. 662. En time før kunne den købes for £75.
Desuden har jeg bestilt et hotelværelse i Bruxelles d. 11/6 og i Køln d. 13/6, så jeg får brug for forbindelser, der passer til det.
Destinationen er i øvrigt Manchester, hvor priserne for togrejser mellem London og Manchester varierer meget. Selv har jeg vist betalt alt fra £12 til £50.
Endnu mere absurd i Storbritannien er, at en togbillet fra Stansted Airport til fx. Birmingham el. Manchester via London kan være markant billigere end Stansted - London alene. På thetrainline.com har jeg set priser fra Stansted til Birmingham ned til £10,50 inkl. billet til Stansted Express, som alene kostede £23,40. Go figure...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak