Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tog til Billund med i køreplan (Generelt)

af Lars Kruse, 23/3 2013, 17:59 (4062 dage siden) @ Hedegaard

Erfaringsmæssigt er jeg helt enig i, at flertallet af ankommende turister eller andre fremmede til CPH vælger Öresundstoget - der jo iøvrigt heller ikke er velegnet til store bagagemængder - eller et ICtog. Det vigtigste for de fleste er nok at finde det tog mod "Copenhagen Central Station", som kører først fra stationen under terminal 3.

Metrotogene er også lidt vanskeligere at finde frem til, hvis man står i terminal 3 uden lokalkendskab, og det kræver også noget lokalkendskab af finde frem til, om metroen ville være et bedre alternativ.

Men det har jo ikke noget med togtypen at gøre: Valget af tog sker efter et meget mere nærliggende ønske - hvordan finder jeg som ukendt i København lettest muligt frem til mit bestemmelsessted?

Selvfølgelig kan lufthavne betjenes af almindelige tog, letbaner eller busser, hvilket CPH jo faktisk i mange år blev fra Kh som så mange andre steder i verden. For den almindelige rejsende er overskuelighed og forudsigelighed det vigtigste.

I øvrigt ser det ud til, at de lokale rejsende som fx. ansat personale i Lufthavnen, ganske forventeligt vælger den hurtigste forbindelse fra hjem til arbejdsplads uanset transportform. Og det kan vel ikke være nogen større overraskelse?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak