Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nye metrostationers design (Generelt)

af ID888, 4/6 2013, 22:27 (3988 dage siden) @ Sune Beck

Hej

Nu kan det godt være, at Metroen ikke regnes som rigtige "tog" herinde :-) Men hvad synes I om de nye stationers udformning?

http://m.dk/#!/om+metroen/nyheder/nyhedsartikler/2013/17+nye+metrostationer

Særligt Marmorkirken bliver interessant, synes jeg, idet der vist skulle være adgang via fem elevatorer fremfor rulletrapper hele vejen.

Sune

Elevatorer lyder som en dårlig ide. Dels på grund af ventetiden, dels på grund af den lille plads og sidst men ikke mindst på grund af flugtveje og sikkerhed i forbindelse med en eventuel evakuering.

Der er jo konstant elevatorer der ikke virker på de forskellige stationer, da der er for mange tykke mennesker der ikke kan finde ud af at tage trappen. Elevatorer er til barnevogne, cykler og dårligt gående. Dårligt gående indbefatter ikke tykke mennesker. Jeg har ikke noget imod tykke mennesker, men tag dog for fanden trappen istedet for elevatoren. Det gælder også fuldstændigt fuldt ud normalt fungerende mennesker. Tag trappen! Undskylder at det løb lidt af med mig.

Når det så er sagt så lyder det til at blive et frisk pust at udforme og udsmukke stationerne forskelligt, fremfor det temmeligt grå og kedelige mix af beton og metal der i dag udgør indretningen på de nuværende metrostationer.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak