Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nattemøde - fra DSB Intranet (Generelt)

af hjeriksen ⌂, Brobyværk - Fyn - Danmark, 17/6 2013, 15:14 (3987 dage siden) @ andersj

Denne meddelelse fra DSB viser med de udtalelser der er fra de forskellige at folk ikke "hører" det samme og erfaringer viser at udtalelser umiddelbart efter en alvorlig hændelse ikke er identiske med dem der kommer efter 24 timer, 5 døgn og 4 uger.

Togpersonalet får ros
Ulykken skete klokken 02.10 natten til søndag, og knap fire timer efter er de mange deltagere sikkert evakueret til Danehofsskolen. Der er blevet kortere og kortere tid mellem deres gab, og de har efterhånden meget små øjne. Det afholder dem dog ikke fra at evaluere på nattens øvelse.

”Ros til togføreren,” siger Carsten Lindholm fra Hjemmeværnet og fortsætter: ”Hun spurgte efter læger og folk, der kunne førstehjælp. Da jeg meldte mig, sendte hun mig straks ned i den anden ende, hvor de fleste tilskadekomne var.”

Camilla Mulvad, som også er fra Hjemmeværnet, var en af de tilskadekomne. Hun havde slået hovedet, da toget afsporede og var derefter konfus og forvirret. Hendes læber var blå, mens ansigtet havde grålige nuancer.

”I toget blev jeg behandlet professionelt efter omstændighederne,” siger hun. Men sådan blev det desværre ikke ved:

”Da vi blev evakueret, blev jeg sat i et hjørne i et telt helt alene. Jeg fik ingen behandling,” siger hun og fortæller, at hun på et tidspunkt var gået ud af teltet og fortsat i retning af Køge, hvor hun bor. Hun var konfus, forstås.

Efter et stykke tid kom en af ambulancefolkene løbende og fik hende sikkert ind i teltet igen, hvor hun endelig fik professionel behandling.

Ros til togføreren: hmm jeg og andre der sad samlet - har alle førstehjælp på forskellige niveauer, personligt agerer jeg altid. I denne øvelse var meldingen klar fra togføreren ...... hun efterlyste læger og sygeplejersker og anmodede alle andre om at tage det rolig og blive på vore pladser...... netop denne efterlysning hæftede jeg mig ved.

Til gengæld stor ros til figuranten der ved manglende behandling gik mod Køge --- da vi ankom med evakuerings toget hæftede jeg mig ved de mange indsats folk der stod udenfor teltene - her viser det tydeligt at man vil få særdeles store vanskeligheder ved et rigtigt uheld.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak