Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Frichs lyd (Generelt)

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 21/4 2014, 17:04 (3658 dage siden) @ Carsten B. Thomsen
redigeret af Michael Deichmann, 21/4 2014, 17:20

er der også liv i Motor 2 ?.

Nej - den er skilt ad ogt den er IKKE frostsprængt. Den bankede og holdningen var at der var meget galt med den. I bagspejlets krystalklare lys og efter at stempler, cylinderforinger, plejlstangsleje, stempelpinde etc etc er målt op og sammenholdt med Frichs specifikationer er det faktisk "bare" et plejlstangsleje der var gået. Resten fejler ikke rigtig noget. Når den nu imidlertid er skilt ad bliver alt gået efter og der skal nok skiftes et par ventilstyr og ventilerne skal lige have "et kys" og slibes sammen i cylinerhovedet. Turboen skal renses og hvis vi ellers kan finde de originale lejer skal den have nye lejer.
Jeg har en klar forventning om at motor 2kommer til at køre lige så fint som motor 1 og at dette "Marcipanbrød #1" bliver en værdig og operationel repræsentant for racen :-)
Her står alle cylinderhovederne klar til inspektion:
[image]

Skal I ikke have lavet en afskærmning henover koblingen oppe i loftet ?.
Tænk hvis den "hapsede" en langhåret persons (M/K) hårpragt - uha-uha :-)

Good point!

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • Frichs lyd - Michael Deichmann, 19/4 2014, 20:44 [*]
    • Frichs lyd - Jens Møller, 19/4 2014, 22:43
      • Frichs lyd - Flemming Jakielski, 20/4 2014, 12:08
        • Frichs lyd - Michael Deichmann, 20/4 2014, 12:20
          • Frichs lyd - Carsten B. Thomsen, 20/4 2014, 21:01
            • Frichs lyd - JQ, 20/4 2014, 21:34
            • Frichs lyd - Michael Deichmann, 21/4 2014, 17:04
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak