Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Noget for DSB? DB bestiller nye lokomotiver til Sylt-linjen (Jernbanen i dag)

af Frank Poulsen, 8/6 2014, 22:03 (3631 dage siden) @ Bruger4711

Kunne denne type lokomotiv være noget for DSB? Burde man gå sammen med DB og købe en pulje?

DB orders multi-engine locos for Sylt Shuttle service
Deutsche Bahn has awarded Bombardier Transportation a contract to supply seven Traxx Multi-Engine diesel-electric locomotives for use on the Sylt Shuttle car-carrying service across the 11 km Hindenburgdamm causeway which connects the North Sea island of Sylt with mainland Schleswig-Holstein.

Læs resten af artiklen hos Railway Gazette ...

[image]


Er det mig der misforstår ordlyden "Multi-Engine Diesel-Electric"... Jeg tolker det som om det kan køre både på diesel, men også med strøm under køreledninger? Men jeg har på fornemmelsen jeg misforstår? Det ville vel ellers være genialt for DSB i en tid hvor de går de næste mange år i møde med flere og flere områder med eldrift løbende. Ja, især til dobbeltdækkerne i den sjællandske regionaltrafik. Men hvis det ikke er sådan det skal forstås, som jeg har på fornemmelsen, så vil jeg ikke mene DSB skal ud og købe rene diesel-lokomotiver


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere
Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak