Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tankevækkende

af Nordexpress, 29/8 2015, 10:29 (3164 dage siden) @ Jesper Andersen

He, he, tak for linket.

Men tænk på alle de arbejdspladser, der skabes med sådanne projekter.

Og 10 års forsinkelse på F35 fly vil jo føre til færre bombardementer af ørkenstater, der vil føre til færre flygtningstrømme, der ...

Ironi kan forekomme.

Tankevækkende

af H N Nielsen, 29/8 2015, 10:33 (3164 dage siden) @ Nordexpress

Nej, for det er jo ikke at vi bomber, det er fordi der er hvisse problemer nede i mellemøsten lige for tiden, hvis vi ikke bomber, forsætter terroristerne jo bare som de gør.

Men jeg vidste ikke at Ansaldobreda kunne levere fly.

Avatar

Tankevækkende

af BoergeOf61, Randers C, 29/8 2015, 11:24 (3164 dage siden) @ H N Nielsen
redigeret af BoergeOf61, 29/8 2015, 11:49

Nej, for det er jo ikke at vi bomber, det er fordi der er hvisse problemer nede i mellemøsten lige for tiden, hvis vi ikke bomber, forsætter terroristerne jo bare som de gør.

Terror er vist off-topic i dette forum. I hvert fald blev seneste terrorangreb på et tog ikke omtalt, selvom det kan få store konsekvenser for togrejser i Europa. Flygtninge begrundes med bl.a. krige i Mellemøsten og Afrika.

Edit: Terrorangrebet i et tog i Frankrig i sidste uge kan få store konsekvenser for togrejser i Europa, fordi politikere nu diskuterer sikkerheden i togene. Det er ikke nemt at vide hvilke konklusioner, de når frem til.

Avatar

Tankevækkende

af Futfar, Kajerød, 29/8 2015, 16:22 (3163 dage siden) @ BoergeOf61

Forkert forum! Her drejer det sig om jernbaner, og ikke om de ting som kan forstyrre disses drift, tvært imod! Uden selv at være på fjæsbog, piphans og lign. obskure medier, synes jeg du skal fremføre dine udgydelser der.

--
Med venlig hilsen Futfar.

Avatar

Tankevækkende

af Futfar, Kajerød, 29/8 2015, 16:37 (3163 dage siden) @ Nordexpress

Irononi er helt fint, men hører emnet til i dette forum???

--
Med venlig hilsen Futfar.

Tankevækkende

af Erik Olsen ⌂, Ishøj, 29/8 2015, 16:45 (3163 dage siden) @ Futfar

Irononi er helt fint, men hører emnet til i dette forum???

Nej, bestemt ikke. Ironi er så vanskeligt at forstå at det i reglen giver anledning til misforståelser. Derfor bør det være forbudt i Jernbanen.dk's forum. Jeg håber at Tommy forbyder ironi her og i Jernbanehistorisk forum.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Avatar

Tankevækkende

af Futfar, Kajerød, 29/8 2015, 18:01 (3163 dage siden) @ Erik Olsen

Nu var det ikke emnet ironi, der var emnet for for min harceleren. Men som et gammel ord siger: It takes One to Know One:-D

--
Med venlig hilsen Futfar.

Svar til Per ang MITROPA

af Richard Vierø Bruns @, 30/8 2015, 12:47 (3163 dage siden) @ Futfar

Jeg tillader mig lige slag at svare Per her, da hans opslag er låst og jeg ikke har hans mail.

Per du kan læse mere om MITROPA /DSG her (Mitteleuropäische Schlafwagen- und Speisewagen Aktiengesellschaft / Deutsche Schlafwagen- und Speisewagengesellschaft AG) https://de.wikipedia.org/wiki/Mitropa
http://www.mitropa-freunde.de/3.html

Svar til Per ang MITROPA

af Per Andersen, 30/8 2015, 20:45 (3162 dage siden) @ Richard Vierø Bruns

STORT TAK HJÆLPEN OG TIL DE ØVRIGE ENDNU ENGANG UNDSKYLD

Register søges!! Om MITROPA

af Per Andersen, 29/8 2015, 21:17 (3163 dage siden) @ Erik Olsen

For et stykke tid siden rodete jeg på nettet og fandt en site om MITROPA der i den grad blev nærlæst. Ikke destomindre skete der det at jeg ikke registrerede sitet. Og nu står der en nær slækning og spørger mig om råd i forbindelse med en opgave om MITROPA . Husker at det var noget om hvor vognene var bygget, evt. tabt under krigen, hugget op her eller der....osv. Nogen her der kan hjælpe?? På forhånd tak!!

låst
1500 visninger

Register søges!! Om MITROPA

af Per Andersen, 29/8 2015, 21:19 (3163 dage siden) @ Per Andersen

FOR F...... DEN SKULLE HAVE EN TRÅD FOR SIG SELV !!! UNDSKYLD!!

låst
1477 visninger

Tankevækkende + ironi

af Stefan @, Hørsholm, 29/8 2015, 17:44 (3163 dage siden) @ Futfar

Jeg vil bare sige, at når man taler "Kystbanen", så er det MEGET svært at undgå ironi :-D
Go' weekend!

låst
1542 visninger
Avatar

Tankevækkende + ironi

af Futfar, Kajerød, 29/8 2015, 18:05 (3163 dage siden) @ Stefan

Øhh, den forstod jeg ikke! Kunne du venligst udspecificere den?:-P.

--
Med venlig hilsen Futfar.

låst
1508 visninger

Tankevækkende + ironi

af Dtefan @, Hørsholm, 30/8 2015, 07:10 (3163 dage siden) @ Futfar

Da "Kystbanen": (København) - Klampenborg - Snekkersten - (Helsingør) for ca. 4 år siden blev overtaget af "DSB First" gik der "kuk i den" allerede fra mandag morgen. Der havde været store festligheder med taler og hornmusik om søndagen. Men det skulle vise sig, at lørdagen - indtil videre - blev den sidste dag med pålidelig præcision på banen. Ironi? "DSB First" blev meget hurtigt til "DSB Worst". :-)
Med den - yderst pålidelige - mangel på præcision, der har hersket i hele perioden, skal jeg da gerne nævne et andet eksempel på ironi vedr. "Kystbanen": Man begyndte med en "køreplan", man gik derefter over til en "hensigsterklæring" som pt. er blevet til en "ønsketænkning" :-)
Go' søndag!

låst
1463 visninger
Avatar

Tankevækkende

af Futfar, Kajerød, 29/8 2015, 16:35 (3163 dage siden) @ Jesper Andersen

Så skal man da ha' ganske specielle briller på ;-) ,jeg holder meget af satire!

--
Med venlig hilsen Futfar.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak