Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ansaldo Breda - Hitachi (Generelt)

af Per Andersen, 7/11 2015, 09:20 (3104 dage siden)

Som bekendt er den nye ejer af Ansaldo Breda Hitachi. Er der nogen her der ved hvordan Hitachi `s togdivision er - forstået på den måde - er deres produkter gennemført uden børnesygdom og deslignende?

Ansaldo Breda - Hitachi

af Nis, 7/11 2015, 17:04 (3104 dage siden) @ Per Andersen

Som bekendt er den nye ejer af Ansaldo Breda Hitachi. Er der nogen her der ved hvordan Hitachi `s togdivision er - forstået på den måde - er deres produkter gennemført uden børnesygdom og deslignende?

Pinligt nedbrud allerede under første måneds drift. - pinligt -
Det var dog i 2009 og der har ikke været flere: http://www.hitachirail-eu.com/class-465-networker-_44.html

Ansaldo Breda - Hitachi - flere pinligheder -

af Nis, 7/11 2015, 17:07 (3104 dage siden) @ Nis

Som bekendt er den nye ejer af Ansaldo Breda Hitachi. Er der nogen her der ved hvordan Hitachi `s togdivision er - forstået på den måde - er deres produkter gennemført uden børnesygdom og deslignende?


Pinligt nedbrud allerede under første måneds drift. - pinligt -
Det var dog i 2009 og der har ikke været flere: http://www.hitachirail-eu.com/class-465-networker-_44.html

Flere pinligheder, tog fejl af leveringstidspunktet med 6 måneder! Sjusk og så 6 måneder for tidligt. Hvem har lavet den kontrakt.
http://www.hitachirail-eu.com/class-395-javelin_43.html

Ansaldo Breda - Hitachi - flere pinligheder -

af OLL, Ballerup, 7/11 2015, 18:45 (3104 dage siden) @ Nis

Som bekendt er den nye ejer af Ansaldo Breda Hitachi. Er der nogen her der ved hvordan Hitachi `s togdivision er - forstået på den måde - er deres produkter gennemført uden børnesygdom og deslignende?


Pinligt nedbrud allerede under første måneds drift. - pinligt -
Det var dog i 2009 og der har ikke været flere: http://www.hitachirail-eu.com/class-465-networker-_44.html


Flere pinligheder, tog fejl af leveringstidspunktet med 6 måneder! Sjusk og så 6 måneder for tidligt. Hvem har lavet den kontrakt.
http://www.hitachirail-eu.com/class-395-javelin_43.html

"We delivered project 395 ahead of schedule, allowing us ample time to run the first tests and to also see the service start six months before the planned date, entering full service on 13th December 2009.

Being our first project in Europe, the early delivery of the fleet created a positive lasting impression. The timescales for such a sophisticated train would normally be far longer, but our expertise ensured that we excelled, exceeding all contractual expectations. We delivered the initial testing phases, with trains travelling at 100 miles per hour on the DC network within three days of operation. During testing on the CTRL (the high speed network also called the HS1 line) we had the full line running speed within ten days of testing."

Det lyder nu ikke som om at der er/var tale om sjusk eller en dårlig kontrakt, men derimod en gennemtænkt test fase og introduktionsfase af toget.

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Ansaldo Breda - Hitachi - flere pinligheder -

af re20000, 7/11 2015, 21:54 (3104 dage siden) @ OLL

Det bliver noget af et kulturchok.

Nold

Ansaldo Breda - Hitachi - flere pinligheder -

af Nis, 7/11 2015, 22:41 (3104 dage siden) @ OLL

Som bekendt er den nye ejer af Ansaldo Breda Hitachi. Er der nogen her der ved hvordan Hitachi `s togdivision er - forstået på den måde - er deres produkter gennemført uden børnesygdom og deslignende?


Pinligt nedbrud allerede under første måneds drift. - pinligt -
Det var dog i 2009 og der har ikke været flere: http://www.hitachirail-eu.com/class-465-networker-_44.html


Flere pinligheder, tog fejl af leveringstidspunktet med 6 måneder! Sjusk og så 6 måneder for tidligt. Hvem har lavet den kontrakt.
http://www.hitachirail-eu.com/class-395-javelin_43.html


"We delivered project 395 ahead of schedule, allowing us ample time to run the first tests and to also see the service start six months before the planned date, entering full service on 13th December 2009.

Being our first project in Europe, the early delivery of the fleet created a positive lasting impression. The timescales for such a sophisticated train would normally be far longer, but our expertise ensured that we excelled, exceeding all contractual expectations. We delivered the initial testing phases, with trains travelling at 100 miles per hour on the DC network within three days of operation. During testing on the CTRL (the high speed network also called the HS1 line) we had the full line running speed within ten days of testing."

Det lyder nu ikke som om at der er/var tale om sjusk eller en dårlig kontrakt, men derimod en gennemtænkt test fase og introduktionsfase af toget.

Ja, det lyder meget imponerende, det ville være rart med andre kilder end Hitachi selv.
Om kunden så også skulle betale et halvt år før og om de var tilfredse med det melder historien jo ikke noget om. Ja, man skal lede længe efter noget negativt.

Det bliver nok noget af et kulturchok, både med AB men også med kundernes opførsel.

Ansaldo Breda - Hitachi - flere pinligheder -

af Kunden, 8/11 2015, 07:05 (3103 dage siden) @ Nis

Hvilken kundekultur tænker du på?

Mvh

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak