Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Et andet forslag til en udflugt - Angelner Dampfeisenbahn (Generelt)

af Andreas ⌂, Marschbahn, 25/5 2016, 20:08 (2893 dage siden)

Du ved aldrig, hvor længe det vil forblive sådan:

[image]

Video: Angelner Dampfeisenbahn

Et andet forslag til en udflugt - Angelner Dampfeisenbahn

af re20000, 26/5 2016, 00:12 (2893 dage siden) @ Andreas

Du ved aldrig, hvor længe det vil forblive sådan:

[image]

Video: Angelner Dampfeisenbahn

Så sandt!
...desværre...

Nold

Et andet forslag til en udflugt - Angelner Dampfeisenbahn

af Bent Olsen, 26/5 2016, 11:06 (2892 dage siden) @ re20000

Dejlig film! Nogen af jer der ved hvilke type svenske og norske vogne der vises her? (evt. litra). Hvad er der blevet af det svenske damplokomotiv som også kører hos Angelner Dampfeisenbahn? Mvh. Bent ;-)

Danske landsbyer - Angelner Dampfeisenbahn

af Andreas ⌂, Marschbahn, 26/5 2016, 17:12 (2892 dage siden) @ Bent Olsen

Landsbyerne er også dansk:
Skæggerød (dansk) eller Scheggerott (tysk)
Vogsrød (dansk) eller Wagersrott (tysk)

Et andet forslag til en udflugt - Angelner Dampfeisenbahn

af Per Andersen, 26/5 2016, 19:11 (2892 dage siden) @ Andreas

Fandt lidt notater fra den 07.05. 90
"Lige ankommet fra Göteborg. Loko litra 1916 købt for 40000 DM hinsidan af Freund des Schienverkehr Flensburg. De kører normalt på strækningen Kappeln - Süderbrarup"
1916 blev overført med STENA SCANRAIL den dag.
Efter et stykke tid ankom MO 1835 som foreningen ejer for at slæbe 1916 til Tyskland. Var der noget med at 1835 har kørt Nordpilen i sine yngere dage? !916 var fyret op for at kunne levere "smørdamp".

Et andet forslag til en udflugt - Angelner Dampfeisenbahn

af OD, Od ⌂, 26/5 2016, 19:25 (2892 dage siden) @ Per Andersen

I følge TA 1444 og BLP 271 (NHS spottede transporten) kørte MO 1835 solo Padborg-Frederikshavn den 30/4-1990. Retur med S1 1916 til Fårup samme dag, og videre til Padborg dagen efter.

Et andet forslag til en udflugt - Angelner Dampfeisenbahn

af Peter Christensen, 27/5 2016, 08:33 (2891 dage siden) @ Per Andersen

Og her er vi i Fredericia 1/5 1990.
[image]

Mo 1835

af Rolf Berg @, 27/5 2016, 12:39 (2891 dage siden) @ Per Andersen

Mo 1835 var sammen med Mo 1821 - 1826 og 1834 - 1838 udstyret med tre frontlys for kørsel på DB .
Forsøgte finde noget on dette i MM7 men det gjorde jeg ikke . Undtagen at Mo 1831 og 1838 byttede numre ved ophugningen (står ikke i Tommys liste) . Hos Tommy står at Mo 1821 - 1826 fik tre frontlys i 1954 , at 1835 hade det men ikke hvornår den fik det og det er ikke nævnt ved 1834 og 1836 - 1838 men det kan ses på bilderne .

mvh Rolf Berg

Mo 1835

af Peter Christensen, 27/5 2016, 17:52 (2891 dage siden) @ Rolf Berg

Forsøgte finde noget on dette i MM7 men det gjorde jeg ikke .

S. 153, 2 spalte.

Mo 1835

af K564, 27/5 2016, 19:42 (2891 dage siden) @ Rolf Berg

Du mgl MO 1815 I din liste.

Hilsner Keld

Mo 1835 og lidt OT tillæg .

af Rolf Berg @, 28/5 2016, 00:19 (2891 dage siden) @ K564

Tak for MM7 og Mo 1833 som man faktiskt kan se på billedet selv om jeg overså det .
Og tak for 1815 der savnes i MM7 oplistning . Den er alene med sine 3 frontlys bland sine nummernaboer . Er det efter frontrep ?
Altså en (mere) korrekt liste over Mo med trekantlys er så 1815 , 1821-1826 og 1833-1838 = 13 stk som HGC skriver i bogen "MO fra lyntog til godstog" . Her er Mo 1821 afbildet på side 30 på et besøg i Niebüll . Jeg mener at DB godtog alm 2 lygters Mo til Niebüll .
På side 31 i samme bog er der et billede af 2 Mo med trekantlys i Fredericia med Nordpilen på vej til Frederikshavn .
mvh Rolf Berg

Mo 1835 og lidt OT tillæg .

af UTJ, 28/5 2016, 13:13 (2890 dage siden) @ Rolf Berg

Tak for MM7 og Mo 1833 som man faktiskt kan se på billedet selv om jeg overså det .
Og tak for 1815 der savnes i MM7 oplistning . Den er alene med sine 3 frontlys bland sine nummernaboer . Er det efter frontrep ?
Altså en (mere) korrekt liste over Mo med trekantlys er så 1815 , 1821-1826 og 1833-1838 = 13 stk som HGC skriver i bogen "MO fra lyntog til godstog" . Her er Mo 1821 afbildet på side 30 på et besøg i Niebüll . Jeg mener at DB godtog alm 2 lygters Mo til Niebüll .
På side 31 i samme bog er der et billede af 2 Mo med trekantlys i Fredericia med Nordpilen på vej til Frederikshavn .
mvh Rolf Berg

Man kunne godt hægte en løs 3. lygte på en MO til tysklandskørsel. Det er der billede af fra 1950'erne.

Mo 1835 og lidt OT tillæg .

af Peter Christensen, 10/6 2016, 15:59 (2877 dage siden) @ UTJ

Tak for MM7 og Mo 1833 som man faktiskt kan se på billedet selv om jeg overså det .
Og tak for 1815 der savnes i MM7 oplistning . Den er alene med sine 3 frontlys bland sine nummernaboer . Er det efter frontrep ?

Man kunne godt hægte en løs 3. lygte på en MO til tysklandskørsel. Det er der billede af fra 1950'erne.

Har lige kikket lister over stationering og det viser sig at Mo 1815 kun kørte i 2. distrikt i ganske få måneder i 1953 (lige efter leveringen) og herefter udelukkende i 1. distrikt.
Ergo, den var ikke i 2. distrikt da kørslerne til Tyskland fandt sted (medmindre DSBs egne optegnelser er helt tossede, hvilket de yderst sjældent er!).
Teorien om en løs 3. lygte kan jeg tilslutte mig - omend jeg har lidt svært ved at se behovet, men andre kan måske forklare herom?

Mo 1835 og lidt OT tillæg .

af Gæst, 11/6 2016, 13:10 (2876 dage siden) @ Peter Christensen

1815 blev brugt til prøvekørsel i "Neptun".

DSB MO1981
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak