Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nyt sidespor på fri bane (Generelt)

af Dagens gæst, 6/7 2016, 12:37 (2868 dage siden)

Måske mest til T.B. Nielsen, Aalborg... :-D

Det er ikke så tit at, der opstår et nyt sidespor på fri bane, men det sker nok i efteråret mellem Køge og Lille Skensved. Rygtet siger, at sidesporet kommer til at hedde Køge Nord (Kjn), og at det skal bruges ved sporlægningen på den kommende Køge Nord station - og senere indgå i denne.

Nyt sidespor på fri bane

af fætter.guf, 6/7 2016, 12:43 (2868 dage siden) @ Dagens gæst

Sporskiftet har såmænd ligget der siden sidste års sporarbejde :-D

Hilsen
Lars

Avatar

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/7 2016, 13:36 (2868 dage siden) @ Dagens gæst

Måske mest til T.B. Nielsen, Aalborg... :-D

Det er ikke så tit at, der opstår et nyt sidespor på fri bane, men det sker nok i efteråret mellem Køge og Lille Skensved. Rygtet siger, at sidesporet kommer til at hedde Køge Nord (Kjn), og at det skal bruges ved sporlægningen på den kommende Køge Nord station - og senere indgå i denne

-----

Sporskiftet har såmænd ligget der siden sidste års sporarbejde :-D

-----


Tak for informationerne. Jeg vil holde øje med sidesporet. Så vidt jeg kan se, er det (endnu) ikke beskrevet i TIB, SIN, trafikcirkulærerne eller de supplerende sikkerhedsbestemmelser - hvilket undrer mig lidt. For selv om sidesporet måtte være både låst, spigret, boltet og hvad det nu alt sammen hedder, så burde det vel være beskrevet "et eller andet sted"?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord

af glade-koege ⌂, køge, 6/7 2016, 15:05 (2868 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Sporet var indtil i fredags ca 100 meter spor fra sporskiftet og så 2 svelle som spærret sporet i et kryds.. Så indtil videre tror jeg ikke man er nået videre med at lægge spor..

Mit bud er vel så i aug eller sept sker der mere...

har billede på tlf et sted hvis nogen savner det...

Avatar

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/7 2016, 15:21 (2868 dage siden) @ glade-koege

har billede på tlf et sted hvis nogen savner det...


I hvert fald jeg vil meget gerne se det.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Avatar

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/7 2016, 17:17 (2868 dage siden) @ glade-koege

[image]

Bedste jeg har


Mange tak :-)

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af Bjarke Hvass, Valby, 6/7 2016, 18:23 (2868 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

To billeder lidt tættere på sporskiftet.

[image]
[image]

Avatar

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/7 2016, 19:00 (2868 dage siden) @ Bjarke Hvass

[image]


Kære Bjarke

Mange tak!

Jeg er ikke stedkendt. Jeg gætter på, at banen til venstre er set mod Roskilde, at S-banen med køreledninger ses øverst og retning mod København er mod højre?

Bedste hilsner

Thomas

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af Bjarke Hvass, Valby, 6/7 2016, 19:09 (2868 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


Jeg er ikke stedkendt. Jeg gætter på, at banen til venstre er set mod Roskilde, at S-banen med køreledninger ses øverst og retning mod København er mod højre?

Ja det er korrekt

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af glade-koege ⌂, køge, 6/7 2016, 19:56 (2868 dage siden) @ Bjarke Hvass

Kan tilføje der er åben under køge bugt motervejen nu også og når man for lagt spor bund kan man gå i gang med at lægge skinner derud af.. hvilket skulle ske i 2016...

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af gjaest, 6/7 2016, 21:16 (2868 dage siden) @ glade-koege

Kan tilføje der er åben under køge bugt motervejen nu også og når man for lagt spor bund kan man gå i gang med at lægge skinner derud af.. hvilket skulle ske i 2016...


Du har da helt styr på hvad der sker, så du må kunne fortælle mere? ...

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af glade-koege ⌂, køge, 6/7 2016, 21:49 (2868 dage siden) @ gjaest

Er bare pendler så niks.. Bor også ved siden af banen så cykler også over og kigger på det i ny og næ. Men ser da frem til der blir lagt skinner

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af Thomas Larsen @, 8/7 2016, 14:13 (2866 dage siden) @ glade-koege

Ifølge banedanmarks netredegørelse for 2016, skal det ske til august.
Her skal der køres op til 10 skinne og skærve transporter om dagen.
Det skal ske fra spor 67+78 og havnesporet til kj nord. Og det skulle foregå frem til maj 2017.

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord - tak

af Thomas Larsen, 16/7 2016, 17:04 (2858 dage siden) @ Thomas Larsen

Jeg kan se at der er sporarbejdet fra den 2 til 4 august. Der vil være togbus i aften og natte timerne, mellem Køge og Roskilde. Så mon ikke at det er starten på sporlægningen, at de skal arbejde med.

Avatar

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 16/9 2016, 08:50 (2796 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tak for informationerne. Jeg vil holde øje med sidesporet. Så vidt jeg kan se, er det (endnu) ikke beskrevet i TIB, SIN, trafikcirkulærerne eller de supplerende sikkerhedsbestemmelser - hvilket undrer mig lidt. For selv om sidesporet måtte være både låst, spigret, boltet og hvad det nu alt sammen hedder, så burde det vel være beskrevet "et eller andet sted"?


Jeg undrer mig stadig over, at der kan ligge et sidespor på fri bane, uden at det giver sig udslag i en instruks et eller andet sted?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord

af Finn A, 16/9 2016, 09:38 (2796 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Et andet eksempel, man nogen gange kan undres over, er, at sidesporet Hjørring Øst, som ikke findes mere (og derfor ikke fremgår af TIB), stadig figurerer i tjenestekøreplanen efter adskillige år. :-)

Nyt sidespor på fri bane - Køge Nord

af Jens V, 16/9 2016, 09:45 (2796 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tak for informationerne. Jeg vil holde øje med sidesporet. Så vidt jeg kan se, er det (endnu) ikke beskrevet i TIB, SIN, trafikcirkulærerne eller de supplerende sikkerhedsbestemmelser - hvilket undrer mig lidt. For selv om sidesporet måtte være både låst, spigret, boltet og hvad det nu alt sammen hedder, så burde det vel være beskrevet "et eller andet sted"?

Jeg undrer mig stadig over, at der kan ligge et sidespor på fri bane, uden at det giver sig udslag i en instruks et eller andet sted?


Mon dog ikke instruksen kommer, når sidesporet ibrugtages...? :-)

Nyt sidespor på fri bane update..

af Frank Poulsen, 16/9 2016, 13:06 (2796 dage siden) @ glade-koege

http://www.bane.dk/visModulnyhed.asp?artikelID=24921

Her kan læses man kommer med skinner om natten men bliver ikke lagt spor endnu...

Nu er det link jo så fra starten af august. Jeg kan fortælle at der er en del spor ved Køge Nord, tydeligt at se fra motorvejen.

Avatar

Nyt sidespor på fri bane: Køge Nord

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 4/10 2016, 14:14 (2778 dage siden) @ Dagens gæst

Sidesporet optages i SIN-L pr. 17. oktober 2016 som instruks 4.2.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen
På vej med en bog i 2019 om 150 år for Støvring station - og strækningen Randers-Aalborg

Avatar

Nyt sidespor på fri bane: Køge Nord

af Ove Nygaard, 4/10 2016, 16:50 (2778 dage siden) @ Jens V

Sidesporet optages i SIN-L pr. 17. oktober 2016 som instruks 4.2.


Ganske som forudset den 16.09.2016 ... :-)

Så kan vi vel bare stilfærdigt konkludere, at der er noget, som går som planlagt.....:-D

Her må jeg ty til min gamle traver: Duk og væk

Bedste hilsener

Ove af Erritsø

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak