Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Desiro togene (Jernbanen i dag)

af klausenbusk, 29/8 2016, 13:10 (2798 dage siden)

Hej

Nu når Aarhus Nærbane er lukket i 13 (?) mdr og bliver lavet om til letbane.
Hvad sker der så med Desiro togene? Er der nogen der ved det?
Er der overhovedet andre værksteder til dem udover det i Odder


Hilsen en udvidende midtjyde.
- Kristian Klausen

Desiro togene

af MyNiels, 29/8 2016, 13:22 (2798 dage siden) @ klausenbusk

De skal til Lille syd banen Roskilde-Køge-Næstved var planen .. ved ikke hvornår

Desiro togene

af andersj, Aalborg, 29/8 2016, 13:59 (2798 dage siden) @ MyNiels

De skal til Lille syd banen Roskilde-Køge-Næstved var planen .. ved ikke hvornår

De første er ankommet til Næstved i weekenden.

--
Mvh Anders

Desiro togene

af h087 ⌂, køge, 29/8 2016, 17:01 (2798 dage siden) @ andersj

:-)

Mandag den 27. juni 2016 var første dag med passagerer i MQ på Lille Syd, den 28. juni 2016 krydser MR sæt 50 som RØ 2420 MQ sæt 19 som RØ 2449 i Holme-Olstrup

alle fotos : Jan Lundstrøm

[image]

[image]

[image]

[image]

evt mere Jan Lundstrøm foto her
http://www.rundremisen.dk/forumdisplay.php?fid=42

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Desiro togene

af KDF, 29/8 2016, 13:47 (2798 dage siden) @ klausenbusk

Nu når Aarhus Nærbane er lukket i 13 (?) mdr og bliver lavet om til letbane.
Hvad sker der så med Desiro togene? Er der nogen der ved det?
Er der overhovedet andre værksteder til dem udover det i Odder


I Fredericia er der værkstedsfaciliteter til Desiro. De varetager vedligehold af de Desiro der kører på Fyn og vil også skulle varetage dem der nu flyttes til Lille Syd på Sjælland.

M Thomsen

Desiro togene

af Steen Nielsen ⌂, Faaborg, 29/8 2016, 16:49 (2798 dage siden) @ KDF

Nu når Aarhus Nærbane er lukket i 13 (?) mdr og bliver lavet om til letbane.
Hvad sker der så med Desiro togene? Er der nogen der ved det?
Er der overhovedet andre værksteder til dem udover det i Odder

I Fredericia er der værkstedsfaciliteter til Desiro. De varetager vedligehold af de Desiro der kører på Fyn og vil også skulle varetage dem der nu flyttes til Lille Syd på Sjælland.

M Thomsen


Har det ikke været sådan i en del år, at der kører "materieltog" Roskilde-Fredericia og omvendt på Tirsdage og Lørdage for 2x MR til eller fra Værksted. Nu bliver det så bare fremover 2x MQ

Desiro togene

af KDF, 29/8 2016, 18:42 (2798 dage siden) @ Steen Nielsen

Har det ikke været sådan i en del år, at der kører "materieltog" Roskilde-Fredericia og omvendt på Tirsdage og Lørdage for 2x MR til eller fra Værksted. Nu bliver det så bare fremover 2x MQ


En del år kan man sagtens sige - det har vist været præcedens siden Storebæltforbindelsen åbnede.

Desiro togene

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 30/8 2016, 07:31 (2798 dage siden) @ KDF

Har det ikke været sådan i en del år, at der kører "materieltog" Roskilde-Fredericia og omvendt på Tirsdage og Lørdage for 2x MR til eller fra Værksted. Nu bliver det så bare fremover 2x MQ

En del år kan man sagtens sige - det har vist været præcedens siden Storebæltforbindelsen åbnede.

Hej

og tidligere skete udvekslingen med "Englænderen" med færge.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Desiro togene

af Østjyden, 29/8 2016, 18:52 (2798 dage siden) @ Steen Nielsen

Har det ikke været sådan i en del år, at der kører "materieltog" Roskilde-Fredericia og omvendt på Tirsdage og Lørdage for 2x MR til eller fra Værksted. Nu bliver det så bare fremover 2x MQ

Det er delvist rigtigt. Marerieltogene kører ma, on + lø og kører Næstved-Ringsted-Fredericia og omvendt, da MQ-ernes sjællandske depot er i Næstved. Togene kører Ma, on og lø efter følgende planer:
Ma + on:

M 9166 Næstved afgang 18:04 og Ringsted ankomst 18:22
M 7037 Ringsted afgang 18:32 og Fredericia ankomst 20:12

M 9198 Fredericia afgang 21:08 og Ringsted ankomst 22:45
M 9199 Ringsted afgang 22:57 og Næstved ankomst 23:15

Lø:

M 9126 Næstved afgang 07:07 og Ringsted ankomst 07:25
M 7017 Ringsted afgang 07:35 og Fredericia ankomst 09:10

M 9146 Fredericia afgang 10:08 og Ringsted ankomst 12:02
M 9147 Ringsted afgang 12:20 og Næstved ankomst 12:35

Avatar

Desiro togene

af Tonny Brandt Andersen ⌂, 29/8 2016, 19:06 (2798 dage siden) @ klausenbusk

Svendborgbanen har ligget underdrejet lige siden DSB flyttede MQ fra Svendborgbanen for at kunne opfylde den aftale de lavede om Odder - Grenå.

Hver gang jeg er i Svendborg har et morgentog med ankomst i Odense været aflyst tirsdag morgen. Senest var de den 23/8. Min familie i Svendborg siger at det er dagligdag for dem, og de nu kører bil til arbejde i stedet.

Der har været så mange forringelser på Svendborgbanen over de seneste 5-10 år, at kunderne der kan finde andre veje de har gjort det. Man kunne have den opfattelse, at DSB ønskede strækningen nedlagt, så dårlig virker den. Hvis bare man kunne få Arriva til at overtage Svendborgbanen, så den kunne komme til at virke igen.

Jeg tjekker ikke ind med mit Rejsekort, før jeg ser et eller andet tog ankomme. Det dur bare ikke. Svendborgbanen skal have sine MQ tilbage.

Desiro togene

af andersj, Aalborg, 29/8 2016, 19:20 (2798 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Svendborgbanen har ligget underdrejet lige siden DSB flyttede MQ fra Svendborgbanen for at kunne opfylde den aftale de lavede om Odder - Grenå.

Hver gang jeg er i Svendborg har et morgentog med ankomst i Odense været aflyst tirsdag morgen. Senest var de den 23/8. Min familie i Svendborg siger at det er dagligdag for dem, og de nu kører bil til arbejde i stedet.

Der har været så mange forringelser på Svendborgbanen over de seneste 5-10 år, at kunderne der kan finde andre veje de har gjort det. Man kunne have den opfattelse, at DSB ønskede strækningen nedlagt, så dårlig virker den. Hvis bare man kunne få Arriva til at overtage Svendborgbanen, så den kunne komme til at virke igen.

Jeg tjekker ikke ind med mit Rejsekort, før jeg ser et eller andet tog ankomme. Det dur bare ikke. Svendborgbanen skal have sine MQ tilbage.

Man kunne have flyttet MR tog derned på fx. myldretidstogene. De har godt nok en langsommere acceleration, men passagerudvekslingen er hurtigere pga. flere døre og hurtigere døråbning og -lukning. Det udskydelige trin på DSBs MQer er utroligt langsomt og jeg fatter ikke hvorfor man ikke blot har valgt at have fastmonterede trin som på Nordjyske Jernbaners Desiroer og DSBs egne dobbeltdækkervogne.

Man kunne også indsætte IC3'er for dem er der åbenbart rigeligt af når man kan bruge dem på Fredericia-Struer på stort set alle regionaltogsafgange og på Lille Syd.
En del regionaltog mellem Frederikshavn og Aalborg bliver også fast kørt med IC3.

--
Mvh Anders

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak