Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Spørgsmål om WLABr (Generelt)

af Bent Larsen, Kalundborg, 25/10 2016, 15:50 (2740 dage siden)

Hej
På Store Byttedag i Tømmeruphallen havde Modellerne nogle WLABr kørende rundt i blå med måne og stjerner. Der kom en af gæsterne forbi, som havde været ansat i DSB og påstod de aldrig var malet om, men kørte i den originale engelske bemaling hele deres tid i DK. Det er ikke rigtigt, men midt spørgsmål er, blev de sat i drift i den engelske bemaling og efterfølgende malet om på skift. Er der nogen der ved noget om det.
vh
Bent Larsen

Spørgsmål om WLABr

af Langelandsbanen, 25/10 2016, 15:58 (2740 dage siden) @ Bent Larsen

De har næppe været i drift i den engelske bemaling, da de sandsynligvis er ommalet i forbindelse med de ombygninger der blev lavet. :)

--
Mikkel Fagerli
www.Langelandsbanen.dk
[image][image]

Spørgsmål om WLABr

af John Poulsen, 25/10 2016, 19:59 (2740 dage siden) @ Langelandsbanen

De har næppe været i drift i den engelske bemaling, da de sandsynligvis er ommalet i forbindelse med de ombygninger der blev lavet. :)

Som nøje beskrevet i bogen "De blå tog" (Banebøger 2014, www.jernbaneklub.dk/jernbog/rullende/de-blaa-tog_0321.asp ) blev de engelske sovevogne ombygget og malet i det ønskede DSB-design i Derby i England. Kun påskrifter og "måne og stjerner" blev påsat efter ankomsten til Danmark.

Mvh
John Poulsen

Spørgsmål om WLABr

af Bent Larsen, Kalundborg, 25/10 2016, 21:27 (2740 dage siden) @ John Poulsen

Hej
Tak for svar. Ok, så har han kun set dem blå, men de lignede ikke de modeller der kørte rundt påstod han. vognene kan ses på en video på Signalposten.
vh
Bent Larsen

Avatar

Spørgsmål om WLABr

af mss ⌂, 25/10 2016, 22:47 (2740 dage siden) @ Bent Larsen

Hehe, et typisk eksempel på skæve erindringer.
Hvad man dog har måtte lægge ører til af nonsens i tidens løb, også fra DSB folk... ;-)

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Spørgsmål om WLABr

af Morten Flindt Larsen, 26/10 2016, 20:23 (2739 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
På Store Byttedag i Tømmeruphallen havde Modellerne nogle WLABr kørende rundt i blå med måne og stjerner. Der kom en af gæsterne forbi, som havde været ansat i DSB og påstod de aldrig var malet om, men kørte i den originale engelske bemaling hele deres tid i DK. Det er ikke rigtigt, men midt spørgsmål er, blev de sat i drift i den engelske bemaling og efterfølgende malet om på skift. Er der nogen der ved noget om det.

Hej Bent,
Det lyder som om, at du er stødt på en mytoman. Han har givetvis aldrig været ansat ved DSB. I øvrigt kan jeg anbefale bogen "De blå tog", som har et udmærket kapitel om WLABr-vognene.
Vh
M:-)rten

Spørgsmål om WLABr

af Bent Larsen, Kalundborg, 7/11 2016, 17:15 (2727 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej
I Rødoverhallen talte jeg igen med den herre, som havde været ansat på Belvedere i 25 år. Han havde undersøgt sagen hvortil jeg svarede det havde jeg også, men han blev ikke overbevist om jeg havde ret, så bogen må skrives om. ;-)
vh
Bent Larsen

Spørgsmål om WLABr

af John Poulsen, 7/11 2016, 17:28 (2727 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
I Rødoverhallen talte jeg igen med den herre, som havde været ansat på Belvedere i 25 år. Han havde undersøgt sagen hvortil jeg svarede det havde jeg også, men han blev ikke overbevist om jeg havde ret, så bogen må skrives om. ;-)
vh
Bent Larsen

Det har vi nu ikke lige tænkt os at gøre ... ;O)
John Poulsen

Spørgsmål om WLABr

af Steff, 7/11 2016, 17:59 (2727 dage siden) @ John Poulsen

2 stk. U/I kommende litra WLABr på Helgoland inden påsætning af "måner og stjerner" 1987/88.
[image]
Foto: Steffen Dresler

--
Steffen Dresler

Spørgsmål om WLABr

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 7/11 2016, 18:57 (2727 dage siden) @ Bent Larsen

Hej
I Rødoverhallen talte jeg igen med den herre, som havde været ansat på Belvedere i 25 år. Han havde undersøgt sagen hvortil jeg svarede det havde jeg også, men han blev ikke overbevist om jeg havde ret, så bogen må skrives om. ;-)
vh
Bent Larsen

Gad vide om han nogensinde har set en sovevogn i BR-farver i hjemlandet.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Spørgsmål om WLABr

af Svend, 7/11 2016, 17:26 (2727 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej
På Store Byttedag i Tømmeruphallen havde Modellerne nogle WLABr kørende rundt i blå med måne og stjerner. Der kom en af gæsterne forbi, som havde været ansat i DSB og påstod de aldrig var malet om, men kørte i den originale engelske bemaling hele deres tid i DK. Det er ikke rigtigt, men midt spørgsmål er, blev de sat i drift i den engelske bemaling og efterfølgende malet om på skift. Er der nogen der ved noget om det.


Hej Bent,
Det lyder som om, at du er stødt på en mytoman. Han har givetvis aldrig været ansat ved DSB. I øvrigt kan jeg anbefale bogen "De blå tog", som har et udmærket kapitel om WLABr-vognene.
Vh
M:-)rten

.
Mon ikke han forveksler dem med T2S-sovevognene?

Spørgsmål om WLABr

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 7/11 2016, 18:55 (2727 dage siden) @ Svend

Mon ikke han forveksler dem med T2S-sovevognene?

Ja de har da i hvert fald aldrig haft British Rail farver. ;-)

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Spørgsmål om WLABr

af Morten Flindt Larsen, 8/11 2016, 00:09 (2726 dage siden) @ Svend

Mon ikke han forveksler dem med T2S-sovevognene?

Næppe. T2S-sovevognene har aldrig kørt i engelsk bemaling, hverken i England eller her.

Vh
M:-)rten

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak