Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Østenden af Ringsted station (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 30/11 2016, 22:09 (2703 dage siden)

Hermed et par friske billeder fra arbejdet i østenden af Ringsted station.
Først set mod vest:

[image]

[image]

Herefter set mod øst:

[image]

[image]

En kilometers penge længere østpå fandt jeg denne ensomme Köf:

[image]

--
[image]

Avatar

Østenden af Ringsted station

af gaest, 1/12 2016, 04:30 (2703 dage siden) @ Tommy Nilsson

Tak for friske billeder.
Er der nogen der kender formålet med den meget lange spunsvæg nord for sporet, der er jo ikke noget bag den?

Østenden af Ringsted station

af Finnjust, Glostrup, 1/12 2016, 21:00 (2703 dage siden) @ gaest

Jo der er jord og kolonihaver.
Der ligger et overhalings spor.

--
Finnjust

Avatar

Østenden af Ringsted station

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 1/12 2016, 21:06 (2703 dage siden) @ Finnjust

Jo der er jord og kolonihaver.
Der ligger et overhalings spor.

Ja, som skrevet så ligger der jord bagved som ellers ville skride ud i hovedsporet. Jeg medgiver dog, at væggen er temmelig høj, så måske har man også tænkt den som en støjdæmpende foranstaltning?

--
[image]

Avatar

Østenden af Ringsted station

af gaest, 2/12 2016, 06:23 (2702 dage siden) @ Tommy Nilsson

Jo der er jord og kolonihaver.
Der ligger et overhalings spor.


Ja, som skrevet så ligger der jord bagved som ellers ville skride ud i hovedsporet. Jeg medgiver dog, at væggen er temmelig høj, så måske har man også tænkt den som en støjdæmpende foranstaltning?

Væggens højde står ikke i forhold til det der ligger bag den. Man har endda anlagt en lile perron, måske til at et kommende Superlyntog kan standse her?
For mig ligner den spunsvæg noget der kan give en masse problemer med sne.
Som støjdæmpning virker den ike, idet den blot sender støjen den anden vej. Støjskærme er normalt udformet så de sender støjen ned i ballasten, der på grund af sin struktur ikke kan give nogen ensartet videre reflektion af støjen.

Østenden af Ringsted station

af Lars, 1/12 2016, 22:06 (2702 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]


Et spørgsmål herovre vestfra

drejer det gamle midtbanespor fra længere tibage, eller er det det, der er fjernet her til venstre?

--
mvh
Lars
Esbjerg

Avatar

Østenden af Ringsted station

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 1/12 2016, 22:43 (2702 dage siden) @ Lars

[image]

Et spørgsmål herovre vestfra

drejer det gamle midtbanespor fra længere tibage, eller er det det, der er fjernet her til venstre?


Det ligger der stadig (lige under fotografen)

[image]

--
[image]

Østenden af Ringsted station

af ulca, 2/12 2016, 06:26 (2702 dage siden) @ Tommy Nilsson

[image]

Et spørgsmål herovre vestfra

drejer det gamle midtbanespor fra længere tibage, eller er det det, der er fjernet her til venstre?


Det ligger der stadig (lige under fotografen)

[image]

Gode billeder, og rigtig lækkert med nogenlunde opdateret fremskridt.

Jeg har lige to spørgsmål:

1. Hvor stod du da det sidste billede (mod øst) blev taget? Ud fra diverse luftfotos at dømme må det næsten være Rønnedevej.

2. På det sidste billede ser man tydeligt at der bliver gjort plads til et ekstra spor. Her er det vel meningen, at man vil flytte det tidligere Midtbane spor (og nuværende industrispor ud til Dyssegårdsvej) så de to spor fra den nye bane kan komme ind til stationen? Som jeg umiddelbart tolker Banedanmarks kort over den nye bane og især Ringsted station, får jeg det indtryk at man man benytter det sydligste af de tre eksisterende spor fra øst som det nordligste og principielt vestgående spor (efter de gammeldags principper med primært højrespor kørsel), mens det andet/sydligste spor på den nye bane føres ind til det gamle Midtbanespor. Eller er det helt misforstået?

Avatar

Østenden af Ringsted station

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 2/12 2016, 10:46 (2702 dage siden) @ ulca

1. Hvor stod du da det sidste billede (mod øst) blev taget? Ud fra diverse luftfotos at dømme må det næsten være Rønnedevej.


Alle 4 billeder er taget fra broen, der fører Rønnedevej over banen.

--
[image]

Østenden af Ringsted station

af ulca, 2/12 2016, 15:17 (2702 dage siden) @ Tommy Nilsson

1. Hvor stod du da det sidste billede (mod øst) blev taget? Ud fra diverse luftfotos at dømme må det næsten være Rønnedevej.


Alle 4 billeder er taget fra broen, der fører Rønnedevej over banen.

Det var, som nævnt i mit første indlæg, også det jeg regnede med ud dels luftfotos dels Google streetview.

Avatar

Østenden af Ringsted station

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 16/9 2017, 11:50 (2414 dage siden) @ Tommy Nilsson

Så er der 5 spor i østenden af Ringsted station.

[image]

[image]

[image]

--
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak