Glostrup Station (Generelt)

af Jeg kører i en Kia, mandag 13. februar, 2017, 16:25 (131 dage siden)

Jeg har min daglige gang i denne bygning på Glostrup st, og er interesseret i at vide hvad dens historiske formål har været.

[image]

Glostrup Station

af Holger Sørensen @, Hedehusene, mandag 13. februar, 2017, 20:19 (131 dage siden) @ Jeg kører i en Kia
redigeret af Holger Sørensen, mandag 13. februar, 2017, 20:46

Tjenestebolig for en ansat på Glostrup st., senere lejebolig for en DSB-ansat, senere igen udlejningsbolig for
"alle" ikke nødvendigvis ansatte ved DSB eller Banedanmark.
Og hvad bruges den så til i dag?

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Glostrup Station

af Tonny Brandt Andersen ⌂, mandag 13. februar, 2017, 23:20 (131 dage siden) @ Jeg kører i en Kia

Jeg har et billede fra den anden side. Desværre ikke med hele huset på.

[image]
Glostrup station 30.08.2015.

Glostrup Station

af Thomas, tirsdag 14. februar, 2017, 00:26 (131 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Bygningen bruges som pauselokale for buschauffører. Formentlig har Movia indgået et lejemål med ejeren.
_______
Thomas

Glostrup Station

af Holger Sørensen @, Hedehusene, tirsdag 14. februar, 2017, 16:47 (130 dage siden) @ Thomas

Og ejeren er DSB Ejendomme.

Hilsen fra Holger i Hedehusene :-) ;-) :-)

Glostrup Station

af Svend @, torsdag 16. februar, 2017, 22:39 (128 dage siden) @ Tonny Brandt Andersen

Der er omkring 1953-54 sket en større ombygning/ændring af Wencks stationsbygning, hvor der I København-enden er bygget til, bl a I forbindelse med at kommandoposten (nyt relæsikringsanlæg) flyttede op på 1. sal.
I Roskilde-enden blev den lave bygning som bl a husede den gamle kommandopost ændret/ombygget til den bygning vi taler om. Der er muligvis tale om, at man har flyttet en tjenestebolig ved at bygge nyt eller bygge om (eller en kombination af disse).

[image]

[image] 1918

[image]

[image] 1919

Flere billeder her:
http://www.danskestationer.dk/kh-koe/glostrup.php

Glostrup Station

af Finnjust, Glostrup, onsdag 15. februar, 2017, 22:19 (129 dage siden) @ Jeg kører i en Kia

I øvrigt går nedrivning af Glostrup Posthus ( de 2 bygninger vest for den mellembygning) i gang formentlig april i år, og forventes afsluttet 2017-2018.

--
Finnjust

Jernbanehumør
Jernbanehumør
´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs artiklen 
SJS B59
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk

Copyright © 2017 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen