Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

uønsket færge i Odense

af Allan Støvring-Nielsen, 18/3 2015, 12:00 (3329 dage siden) @ Svend

http://www.faergejournalen.dk/Korsoer-Nyborg/Broen.htm

I Korsør havde man ikke været så kede af, at have sådan en flot færge liggende!

Sikke da noget sludder. Korsør's borgmester var da mere end nølende, da Kongen blev skibet afsted til Alang!!

Allan

uønsket færge i Odense

af Svend, 18/3 2015, 13:39 (3329 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen


Sikke da noget sludder. Korsør's borgmester var da mere end nølende, da Kongen blev skibet afsted til Alang!!

Så udelukker vi også Korsør ;-) Hvor mange byer - med tilknytning til færgedrift i stort format - er der så tilbage? Gedser, Rødbyhavn, (Nakskov). . . . ?

Nå, men det ender nok som det plejer .... :-|

--
Svend

uønsket færge i Odense

af Niels Munch, 19/3 2015, 14:08 (3328 dage siden) @ Svend

Nå, men det ender nok som det plejer .... :-|

Tjoe, vi mangler vel et kunstigt rev et eller andet sted .....

M.v.h.
Niels

uønsket færge i Odense

af Henrik Tolderlund, 17/3 2015, 18:01 (3330 dage siden) @ F.Elkjær

Er det en tidl. DSB færge?

Det er den tidligere DSB-bilfærge M/F Broen fra 1952. Den har også har sejlet under navnet Kalundborg.

Venlig hilsen
Henrik

uønsket færge i Odense

af Morten Flindt Larsen, 17/3 2015, 21:46 (3329 dage siden) @ Henrik Tolderlund

Da den for nogle år siden i en længere årrække lå i Århus havn og tjente som diskotek og natklub for byens håbefulde ungdom af festbavianer, blev den kaldt for "speedbåden".

Med venlig hilsen

M:-|rten

uønsket færge i Odense

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 18/3 2015, 20:42 (3328 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Hej

Ja det er nok ikke færgen men aktiviteten på den der gør den mindre velkommen ved kajen.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen

Køb et hus ved vandet det stiger;-)

uønsket færge i Odense

af seg @, 18/3 2015, 23:23 (3328 dage siden) @ Lars Møller Jensen

Ja det er nok ikke færgen men aktiviteten på den der gør den mindre velkommen ved kajen.

Sjovt nok siger artiklen, der henvises til i trådens begyndelse
at det netop er inaktiviteten, der gør færgen uvelkommen...

Ærbødigst


Svend G.

uønsket færge i Odense

af Lars Møller Jensen ⌂, Röbäck, Sverige, 19/3 2015, 13:16 (3328 dage siden) @ seg

Ja det er nok ikke færgen men aktiviteten på den der gør den mindre velkommen ved kajen.


Sjovt nok siger artiklen, der henvises til i trådens begyndelse
at det netop er inaktiviteten, der gør færgen uvelkommen...

Ærbødigst


Svend G.

Hej

Ja en aktiv færge er da meget mere interessant end velformet klump uophugget stål der er overladt til at ruste.
Men hvis der kom speed og diskodunk ville naboerne nok betakke sig.

Beklager at jeg havde misset det med inaktiviteten.

Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen.

Avatar

uønsket færge i Odense

af Carsten B. Thomsen, Frederikshavn, 17/3 2015, 22:51 (3329 dage siden) @ F.Elkjær

Er det en tidl. DSB færge?

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/2015/03/12/123506.htm

F.Elkjær

Jeg forstår ikke helt sagen - ejerne af "Spektrum" (ex. Broen) betaler jo troligt for kajpladsen - så kan Odense Havn vel ikke tillade sig sådan at sælge det som egentlig er andres ejendom ?.
Er det fordi kajpladsen skal bruges til noget andet ?.

--
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

uønsket færge i Odense

af Svend, 17/3 2015, 23:07 (3329 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Jeg forstår ikke helt sagen - ejerne af "Spektrum" (ex. Broen) betaler jo troligt for kajpladsen - så kan Odense Havn vel ikke tillade sig sådan at sælge det som egentlig er andres ejendom ?. Er det fordi kajpladsen skal bruges til noget andet ?.

Jeg tror bare, at de generelt har noget imod færger på Fyn .......;-)
Men det er ikke kun dér, de er "historieløse" :-(

--
Svend

uønsket færge i Odense

af ulca, 18/3 2015, 07:45 (3329 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Er det en tidl. DSB færge?

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/2015/03/12/123506.htm

F.Elkjær


Jeg forstår ikke helt sagen - ejerne af "Spektrum" (ex. Broen) betaler jo troligt for kajpladsen - så kan Odense Havn vel ikke tillade sig sådan at sælge det som egentlig er andres ejendom ?.
Er det fordi kajpladsen skal bruges til noget andet ?.

Måske anser man "Spektrum" for at være en "øjebæ" (hvad jeg er enig i, i dens nuværende tilstand), som kan have dårlig indflydelse på turismen.
Men det kunne jo også være at kajpladsen skulle bruges til andet.

uønsket færge i Odense

af Lars Kongshøj, 18/3 2015, 11:37 (3329 dage siden) @ ulca

Måske anser man "Spektrum" for at være en "øjebæ" ..., som kan have dårlig indflydelse på turismen.

Mon dog. Hvis en familie i Frankrig planlægger at se H.C. Andersens Barndomshjem og H.C. Andersens Hus undersøger de næppe om der ligger grimme skibe i havnen.

uønsket færge i Odense

af gaest, 18/3 2015, 17:50 (3329 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Er det en tidl. DSB færge?

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/2015/03/12/123506.htm

F.Elkjær


Jeg forstår ikke helt sagen - ejerne af "Spektrum" (ex. Broen) betaler jo troligt for kajpladsen - så kan Odense Havn vel ikke tillade sig sådan at sælge det som egentlig er andres ejendom ?.
Er det fordi kajpladsen skal bruges til noget andet ?.

Før i tiden blev havne brugt til at ekspedere skibe. Det var en arbejdsplads, og sådan så det også ud.
I dag bliver havne brugt til luksusboliger med havneudsigt. Set mit luksuskøkken, se mit luksusbadeværelse, se min havudsigt! Hvis ikke luksusboligerne allerede er der, så kommer de.
Udskift havudsigt med gammel færge med et par rustpletter - så mange er det nu heller ikke. Men det bryder de nyrige havnebeboere der skal bo i de dyre lejligheder sig naturligvis ikke om.

uønsket færge i Odense

af Coenen-Bache, 19/3 2015, 17:44 (3328 dage siden) @ gaest

Med et overflade shine up, ville den pynte i havnen her i Helsingør, hvor vi jo har et relativt nyt søfartsmuseum, havnen er stor og gabende Tom. Måske en flydende filial, med skiftende udstillinger ?...

Uønsket færge i Odense, nu i Nyborg (2 fotos)

af Niels Munch, 5/3 2017, 15:33 (2611 dage siden) @ marrix

Måske er der håb - det ser ud til at færgen skal til Nyborg og bruges som museum:


Nu ligger M/F BROEN så - siden maj 2015 - i Nyborg:

[image]

[image]M/F BROEN for enden af Færgevej, Nyborg 01.03.2017 (nm).


Læs om projektet "fra storebæltsfærge til kulturfærge" f.eks. her: http://www.nyborg.dk/da/Nyheder/2016/August/MF-Broen samt http://www.ostfynsmuseer.dk/museer/mf-broen/ .


M.v.h.
Niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak