Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog uden sideskilt (Generelt)

af glade-koege ⌂, køge, 12/5 2017, 22:12 (2541 dage siden)

På en lukket fb gruppe lægger der billede af litra sa hvor angivelse af linje og slut deststion er fjernet over 1 dør.. nogen som ved hvad dette går ud på ?hele skiltet er pillet ud/væk

S-tog uden sideskilt

af SebastianRA, 13/5 2017, 09:12 (2540 dage siden) @ glade-koege

Jeg kan ikke huske hvor, men jeg menes at have læst, at der er gang i en større renovering af S-togene. Dette skulle blandt andet indeholde nye destinationsskilte. Men det er der nok andre herinde som kan be- eller afkræfte. Desuden har jeg kørt med s-tog, hvor dørknapperne indenfor, altså dem ind til kupeerne, var væk. I stedet skulle man "velsigne" døren, ligesom i IC3, IC4 og IR4

S-tog uden sideskilt

af glade-koege ⌂, køge, 13/5 2017, 16:49 (2540 dage siden) @ SebastianRA

Det sidste er korrekt men det med angivelse på siden stadig mgl dsb melder noget ud om men har i flere år nu jagtet dsb for at skifte dem ud men ja må være nogen herinde som ved mere

Avatar

S-tog uden sideskilt

af Erik H, Frederikssund, 15/5 2017, 22:01 (2538 dage siden) @ SebastianRA

Jeg har S-toget kørende "nede i baghaven" og ser dagligt mange vogne hvor sideskiltene enten mangler helt eller er mere eller mindre krøllede.
Det ses også ofte at der uoverensstemmelse med destinationerne mellem skiltningen på vognene.
Når man ser et S-tog der ankommer til Frederikssund og der så står Køge, Danshøj eller Høje Tåstrup, så kan man vist godt sige, at det ikke ligefrem er orden der er fremherskende på området.

Med venlig hilsen

Erik H

--
Erik H
[image] [image]

S-tog uden sideskilt

af glade-koege ⌂, køge, 16/5 2017, 11:06 (2537 dage siden) @ Erik H

Sæt 1 til 8 kan desværre ikke laves mere, men har fået en update fra dsb at de piller dem ud og sender dem til ekstern værksted for at få dem lavet så derfor kan de mangle på nogen togsæt.

Sæt 9 til 105 er også ved at være slidt men de fungere trods alt..

Avatar

S-tog uden sideskilt

af Erik H, Frederikssund, 16/5 2017, 13:13 (2537 dage siden) @ glade-koege

Man kunne hos DSB i stedet for at have rulleskilte, have den type der anvendes på LINT togene samt på busserne, med lysdioder eller???

Med venlig hilsen

Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Avatar

S-tog uden sideskilt

af mss ⌂, 23/5 2017, 01:35 (2531 dage siden) @ Erik H

Mit indtryk er at man fattes penge til at skifte skiltene. Det er ærgerligt. De bør selvfølgelig udskiftes med displays, rulleskilte er efterhånden stenalderteknik.

De nye "karate-dørsensorer" fungerer p.t. ikke videre godt. De bør gøres følsommere så der ikke opstår panik i myldretiden. Men det ordner sig nok. De gamle trykknapper var lidt af en nødløsning.

Derudover burde man droppe folieringerne igen. DSB har aldrig gjort som man i sin tid lovede, nemlig at udskifte folien når den blev slidt. Jeg vil ihvertfald hellere se på et afbleget end et laset tog, det ser da herrens ud...

--
Mvh MSS
Min fotoside: http://mortenschmidt.piwigo.com/
Over 9000 fotos i over 200 albums

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak