Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dagens godstog? (Generelt)

af Lars, 24/7 2017, 21:38 (2467 dage siden)

Da vi var på vej hjem fra et besøg i Aarhus kørte et godstog på vej sydpå hen over broen ved Hovedgaard kl 18.41, netop som vi kørte under.

Det var en række - seks-syv? - brune lukkede godsvogne bag et lokomotiv, som ifølge fruen var "brunligt, nærmest lyst".

Kan nogen oplyse, hvilket tog - og lokomotiv - det var? Aarhusgodstog er der da vist ikke mange af nu om dage. Kan det være et fisketog fra Skagen eller ligende?

--
mvh
Lars
Esbjerg

Dagens godstog?

af Fwronah, 24/7 2017, 21:44 (2467 dage siden) @ Lars

Der er flere muligheder:

- Godstog mellem Aarhus Havn og Taulov (og/eller Høje Taastrup?), med MZ
- Godstog fra Aalborg - enten tagpladetoget (med MY og/eller MX) eller DB Schenker (med MZ)

Skagen-slæberen kører mig bekendt kun til og fra Aarhus Havn.

Dagens godstog?

af Rasmus Nielsen, 24/7 2017, 21:54 (2467 dage siden) @ Fwronah

Der er flere muligheder:

- Godstog mellem Aarhus Havn og Taulov (og/eller Høje Taastrup?), med MZ
- Godstog fra Aalborg - enten tagpladetoget (med MY og/eller MX) eller DB Schenker (med MZ)

Skagen-slæberen kører mig bekendt kun til og fra Aarhus Havn.

Maersk-containertogene kører Aarhus-Taulov tirsdag formiddag, onsdag aften, fredag formiddag og lørdag aften. Køres med MZ men MX+MY kan også forekomme.

Fiskemelsekspressen kører Aarhus-Skagen tirsdag morgen/formiddag og Skagen-Aarhus onsdag formiddag. Køres med MZ men MX+MY kan også forekomme.

Rasmus

Dagens godstog?

af Rasmus Nielsen, 24/7 2017, 21:49 (2467 dage siden) @ Lars

Da vi var på vej hjem fra et besøg i Aarhus kørte et godstog på vej sydpå hen over broen ved Hovedgaard kl 18.41, netop som vi kørte under.

Det var en række - seks-syv? - brune lukkede godsvogne bag et lokomotiv, som ifølge fruen var "brunligt, nærmest lyst".

Kan nogen oplyse, hvilket tog - og lokomotiv - det var? Aarhusgodstog er der da vist ikke mange af nu om dage. Kan det være et fisketog fra Skagen eller ligende?

Det var tagpladetoget fra Aalborg til Padborg, og det bliver fremført af (normalt) 2 MY-ere, men i dag var der "kun" en MY. Antallet af vogne passer vist meget godt med den fart det var væk i Viby. Toget kører fra Aarhus kl. 17:59.

Rasmus

Dagens godstog?

af Lasse Duusgaard, Aalborg SØ, 24/7 2017, 22:45 (2467 dage siden) @ Rasmus Nielsen

Det var MY 1134, der trak Tagpladetoget i dag med kun 9 vogne.

Jeg var tidligt oppe og filme lidt i tågen. Det blev til en tåget togfilm. https://youtu.be/TgxIyw6-euw

Med venlig hilsen
Lasse Duusgaard

Dagens godstog?

af Lars, 24/7 2017, 22:59 (2467 dage siden) @ Lasse Duusgaard

Mange tak. Så var det derfor, lokomotivet virkede lyst.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Dagens godstog?

af hdknudsen, 25/7 2017, 17:30 (2467 dage siden) @ Rasmus Nielsen

Hej

Køre tagpladeplade toget dagligt, eller kun om mandagen, i sidste uge så jeg det passer Horsens mandag 17-7 omkring kl. 18.25, Det forreste lokomotiv var det nymalede MY 1134 kunne jeg se, det passer jo godt med at det køre fra Århus 17.59. Jeg har prøvet at vente på det forskellige steder syd for Horsens på den til, sidst i går den 24-7, men uden resultat. Jeg ventede til 18.30 og cyklede lang banen fra løsning til Eriknauer derefter også uden resultat. Jeg nå prøve igen.

Mvh. Henning

http://www.123hjemmeside.dk/hdknudsen

Dagens godstog?

af Rasmus Nielsen, 25/7 2017, 18:24 (2467 dage siden) @ hdknudsen

Tagpladetoget kører KUN mandage med afgang Aarhus kl. 17:59 og Skanderborg kl. 18:30 (overhaling i Skanderborg af ICLyntoget).

Rasmus

Dagens godstog?

af hdknudsen, 25/7 2017, 20:49 (2466 dage siden) @ Rasmus Nielsen

Hej

Tak for svaret, så skulle jeg nok have ventet lidt længere.

Mvh. Henning

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak