Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene (Reklame) (Jernbanen i dag)

af Kaspertog ⌂, Næstved, 2/9 2017, 21:59 (2428 dage siden)

Kom med ud og kør en tur med Vestsjællands Veterantog og oplev København fra ”en anden side” kombineret med nostalgi og teknisk historie i ro og mag ombord i vores veterantog. Vi kører de første tre weekender i september atter med vores damplokomotiv DSB K 564, som stammer helt tilbage fra 1899 samt vores trævogne fra midten af 1920’eren.

Turen starter fra Københavns Hovedbanegård, hvor vi kører mod Østerport, hvor vi kører af en gammel banestrækning, der frem til 2000 var benyttet til godstrafik, der løber langs Svanemøllen og videre rundt til Lersøen ved Bispebjerg station, hvor vi så kommer ind at kører på S-banen videre ned til Ny Ellebjerg, hvor vi igen kører ind på fjerntogs strækning for at igen at ankomme til Københavns Hovedbanegård.

Håber at se jer ombord på vores veterantog.

[image]

--
[image]

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene (foto)

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 3/9 2017, 08:36 (2428 dage siden) @ Kaspertog

Et hurtigt glimt fra i går. K 564 ruller ind på København H til afgangen kl. 13.04. Det måtte gå lidt hurtigt, og der er jo grænser for hvad en telefons kamera kan.

Mvh
Claus

[image]

--
[image]

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene (Reklame)

af kme, 3/9 2017, 12:09 (2427 dage siden) @ Kaspertog

He! Det tog så jeg. Jeg sad i et S-tog nordfra på vej mod Svanemølle St. og stirrede stift ned i min elektronik-dims som alle andre. Men i et øjebliks uopmærksomhed kiggede jeg ud af vinduet og så det damptog køre mod nord.

Sommetider er vinduer i den virkelige verden sjovere end dem på telefonen.

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene (Reklame)

af Niels Munch, 3/9 2017, 12:31 (2427 dage siden) @ Kaspertog

Hej Kasper,

Fin tur, var med sidste år; og tænk, da var vejret faktisk dårligere end hidtil i denne weekend:

[image]

[image]Kh 04.09.2016 (begge fotos: nm).


M.v.h.
Niels

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene (Reklame)

af Niels Buch, 4/9 2017, 09:41 (2427 dage siden) @ Kaspertog

Jeg var med på 2. tur i går. Jeg fik lov til at montere mit GoPro-kamera på K 564, så der er noget på vej til Youtube en af de kommende dage.

Toget var desværre ikke særligt godt besøgt, og jeg fik at vide at der heller ikke havde været mange med om lørdagen. Så hermed en opfordring til at komme ud og nyde turen rundt om husene mens det stadig kan lade sig gøre. Jeg tænker her på de nye signalsystemer og tankerne om førerløse S-tog på Ringbanen, der nok vil gøre det ret umuligt at køre veterantog på den bane.

Hilsen
Niels

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af Niels Buch, 5/9 2017, 21:24 (2425 dage siden) @ Niels Buch

Hej

Som lovet har jeg nu lagt en video ud på Youtube af kørslen "rundt om husene" i søndags. Er man ikke til førerrumsvideoer skal man nok ikke begynde at se filmen, for den tangerer ret meget disse film (som jeg i øvrigt syntes er meget interessante). Filmen viser hele turen rundt om husene set fra fyrbøderens vindue. De lange stop ved f.eks. vandtagningen på Østerport og ved stop-signaler er kortet af. Jeg skal på forhånd beklage at der er en del vindstøj, men der blev også kørt godt til. Og for alle eventualiteters skyld, så opholdt jeg mig på forreste personvogns endeperron og ikke i førerrummet på K 564 (hvor jeg ikke har noget at gøre).

Filmen kan ses her:

https://youtu.be/S1baATPhWlI

Hilsen
Niels

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af ClausAmager, 5/9 2017, 22:08 (2425 dage siden) @ Niels Buch

Hej

Som lovet har jeg nu lagt en video ud på Youtube af kørslen "rundt om husene" i søndags. Er man ikke til førerrumsvideoer skal man nok ikke begynde at se filmen, for den tangerer ret meget disse film (som jeg i øvrigt syntes er meget interessante). Filmen viser hele turen rundt om husene set fra fyrbøderens vindue. De lange stop ved f.eks. vandtagningen på Østerport og ved stop-signaler er kortet af. Jeg skal på forhånd beklage at der er en del vindstøj, men der blev også kørt godt til. Og for alle eventualiteters skyld, så opholdt jeg mig på forreste personvogns endeperron og ikke i førerrummet på K 564 (hvor jeg ikke har noget at gøre).

Filmen kan ses her:

https://youtu.be/S1baATPhWlI

Hilsen
Niels

Eventualiteters skyld??? Kald bare en spade for en spade. Du mener vel DJØF-vældet i Trafik- og Byggeforstyrrelsen? :-)
Meget kan man sige om dem, men de forstår sku da at beskæftige sig selv...

Mvh.
Claus

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af re20000, 5/9 2017, 23:46 (2425 dage siden) @ ClausAmager

så opholdt jeg mig på forreste personvogns endeperron og ikke i førerrummet på K 564 (hvor jeg ikke har noget at gøre).

Hilsen

Niels


Eventualiteters skyld??? Kald bare en spade for en spade. Du mener vel DJØF-vældet i Trafik- og Byggeforstyrrelsen? :-)
Meget kan man sige om dem, men de forstår sku da at beskæftige sig selv...

Mvh.
Claus

Der er nu til tider også nogle (wannabe?) DJØFere her på forum, der føler sig kaldede til at have skarpe meninger om hvad, hvem og hvor togtosser må opholde sig og tage billeder. Det er nok det, der hentydes til. Og nej jeg orker ikke en rundgang til i den manege!

Nold

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af jaer, 6/9 2017, 06:52 (2425 dage siden) @ re20000

så opholdt jeg mig på forreste personvogns endeperron og ikke i førerrummet på K 564 (hvor jeg ikke har noget at gøre).

Hilsen

Niels


Eventualiteters skyld??? Kald bare en spade for en spade. Du mener vel DJØF-vældet i Trafik- og Byggeforstyrrelsen? :-)
Meget kan man sige om dem, men de forstår sku da at beskæftige sig selv...

Mvh.
Claus

Der er nu til tider også nogle (wannabe?) DJØFere her på forum, der føler sig kaldede til at have skarpe meninger om hvad, hvem og hvor togtosser må opholde sig og tage billeder. Det er nok det, der hentydes til. Og nej jeg orker ikke en rundgang til i den manege!

Nold

Der er da vist et par non-akademikere her, som burde tage en dyb indånding og lige overveje, hvorfor der er nogle regler om ophold i førerrum. Min. en større ulykke har det nemlig været (medvirkende) årsag til! Og normalt er kontrolrum lukket land, for at give den fornødne ro og opmærksomhed på det væsentlige (som ikke er at servicere amatøreksperter).

Men derfor kan der godt lægges mere beslutningskompetence ud i virkeligheden og væk fra skrivebordene.

/Jan

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af ClausAmager, 6/9 2017, 10:44 (2425 dage siden) @ jaer

så opholdt jeg mig på forreste personvogns endeperron og ikke i førerrummet på K 564 (hvor jeg ikke har noget at gøre).

Hilsen

Niels


Eventualiteters skyld??? Kald bare en spade for en spade. Du mener vel DJØF-vældet i Trafik- og Byggeforstyrrelsen? :-)
Meget kan man sige om dem, men de forstår sku da at beskæftige sig selv...

Mvh.
Claus

Der er nu til tider også nogle (wannabe?) DJØFere her på forum, der føler sig kaldede til at have skarpe meninger om hvad, hvem og hvor togtosser må opholde sig og tage billeder. Det er nok det, der hentydes til. Og nej jeg orker ikke en rundgang til i den manege!

Nold


Der er da vist et par non-akademikere her, som burde tage en dyb indånding og lige overveje, hvorfor der er nogle regler om ophold i førerrum. Min. en større ulykke har det nemlig været (medvirkende) årsag til! Og normalt er kontrolrum lukket land, for at give den fornødne ro og opmærksomhed på det væsentlige (som ikke er at servicere amatøreksperter).

Men derfor kan der godt lægges mere beslutningskompetence ud i virkeligheden og væk fra skrivebordene.

/Jan

Hej Jan

Naturligvis skal der da ikke være en fest i et førerrum. Men noget er da gået helt agurk, når velmenende skribenter her på forummet, som blot ønsker at dele interessante ting med os andre, føler sig kaldet til at må understrege, hvor de har befundet sig hvornår...

Mvh.
Claus

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af Niels Buch, 6/9 2017, 12:25 (2424 dage siden) @ ClausAmager

Hm, jeg havde egentlig ikke troet at det var min kommentar om ophold i førerrum der skulle rejse en sh..-storm, men måske filmen. Kommentaren var faktisk kun givet for at der ikke skulle være nogen af læserne der kunne være i tvivl om at Vestsjællands Veterantogs egne regler om ophold i førerrummet naturligvis var overholdt.

Hilsen
Niels

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af UTJ, 6/9 2017, 12:56 (2424 dage siden) @ Niels Buch

Hm, jeg havde egentlig ikke troet at det var min kommentar om ophold i førerrum der skulle rejse en sh..-storm, men måske filmen. Kommentaren var faktisk kun givet for at der ikke skulle være nogen af læserne der kunne være i tvivl om at Vestsjællands Veterantogs egne regler om ophold i førerrummet naturligvis var overholdt.

.
Flertallet forstod ganske givet dit budskab ;-) ......herunder formentlig et antal DJØF'ere, som af uransagelige grunde blev indblandet i diskussionen :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

Gerne flere videoer i fremtiden, please. Med eller uden førerrum.

--
ئۇلغىك

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af caprani ⌂, København, 7/9 2017, 13:31 (2423 dage siden) @ Niels Buch

Var der nogen der lod mærke til personen siddende på det store rør der løber på langs i tunnellen ved Nordhavn Station?

Jeg var selv med på en endeperron længere nede i toget, og studsede først over at se en sækkevogn, dernæst en harmonika, og så endelig manden siddende på røret, få centimeter fra toget, da vi rullede forbi.
Ja "rundt om husene" er sandelig at se København på en anden måde - på godt og ondt........

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Vestsjællands Veterantog Rundt om husene - Video

af Niels Buch, 8/9 2017, 14:38 (2422 dage siden) @ caprani

Hej

Jeg havde faktisk ikke lagt mærke til manden, men nu ser jeg at han er special guest star på min film, se screendump:

[image]

Hilsen
Niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak