1. Renovering af bogie:
2. Renovering af gulve i vestibule området:
3. Renovering af gulve i førerrum/overgange:
4. Renovering af tag under klimaanlæg:
5. Gennemgang og udbedring af mindre skader i vognkassen:
6. Udskiftning af langsgående skorsten og lyddæmper
Udover en renovering af bogierne, så synes det øvrige, at være noget almindelig vedligeholdelse. Det giver anledning til et par spørgsmål;
Jeg har det lige omvendt.
Bogierne skal have en tur når de har kørt xx km. - det er ikke overraskende. Måske er omfanget blot større, men altså; skift af slidte bøsninger finds altså også i veteranbanebestemmelserne for bogierevision. Hvorfor DSB nævner det i oversigten kan jeg ikke sige; det burde være en del af normalt vedligehold.
Resten er noget, som opstår henover tid og der er jeg med på at det er lidt ekstraordinært, men næppe den store overraskelse (medmindre livet leves i et XL-ark).
Skift af motor/gearkasse - det er nok ved at være oppe over. Mener det var omkring 2004-2006 at der sidst blev byttet motorer, så de nuværende har næppe mange km tilbage. Skal vi gætte på at der tælles lidt på finger med om alle motorer eller blot nogle (og i givet fald hvormange) der skal skiftes?
Det forekommer ikke sandsynligt at alle motorerne kan forsætte indtil IC3 skal udrangeres. Det kunne faktisk godt blive meget dyrt at vedligeholde, så et skift til nye motorer kunne være en økonomisk fordel.