Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Stationsskilte til Brabrand Station (Generelt)

af pernille, 20/10 2017, 23:05 (2382 dage siden)

Hej!

Vi er en gruppe der arbejder for at få regionaltoget til at stoppe i Brabrand, altså at genoplive den gamle Brabrand Station (se evt Brabrand på skinner gruppen på facebook :))

I den forbindelse laver vi en happening i næste weekend, hvor vi vil "bygge" en station, og vi får en række lokalpolitikere, aviser mv til at møde op - de har bekræftet. Og selvfølgelig håber vi på en masse fra lokalområdet - vi har delt en masse flyers ud.

Nå men min opgave er blevet at fremstille nogle stationsskilte, og de skal helst sendes i trykken i morgen kl 10. Og her håber jeg at jeg kan finde lidt hjælp i dette forum..

Vi skal bruge et skilt hvor der står "Brabrand", til at stille på stationen, ved skinnerne. Hvad er målene på et klassisk stationsskilt? Hvilken skrifttype bruges? Jeg har brugt arial i fed, det ser ok ud, men er nok ikke den rigtige. Hvilken blå baggrundsfarve bruges?

Vi skal bruge et skilt hvor der står "Brabrand St." eller "Brabrand Station" til at sætte på jernebanebroen over Truevej. Er det mest korrekt at skrive St. eller Station?

Sidst skal vi bruge to skilte vor der står "Mod Aarhus H." og "Mod Struer". Hvad er målene typisk på disse skilte?

Håber virkelig I kan hjælpe mig.

På forhånd tak,

Mvh Pernille

Avatar

Stationsskilte til Brabrand Station

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 21/10 2017, 01:35 (2382 dage siden) @ pernille

Sidst skal vi bruge to skilte vor der står "Mod Aarhus H." og "Mod Struer"


Pøj, pøj med initiativet. Skiltet mod “nord” bør nok hedde “mod Silkeborg”. Og skal de landsdækkende skattydermillioner fra Folketinget tilflyde Brabrand, er det en fordel, hvis I begynder at klemme jeres landspolitiske kontakter på maven allerede nu.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Stationsskilte til Brabrand Station

af Rørvig Station, 21/10 2017, 11:09 (2382 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Skiltet mod “nord” bør nok hedde “mod Silkeborg”. Og skal de landsdækkende skattydermillioner fra Folketinget tilflyde Brabrand, er det en fordel, hvis I begynder at klemme jeres landspolitiske kontakter på maven allerede nu.

Nu gik Pernilles spørgsmål jo på dimensioner og font til skiltene.
Mht. til at skrive "Mod Silkeborg" giver det ingen mening, idet de regionaltog, der passerer Brabrand går til Struer. Initiativet drejer sig åbenbart om at få regionaltoget til at stoppe, ikke om at få en bane til Silkeborg.

Stationsskilte til Brabrand Station

af H N Nielsen2, 23/10 2017, 19:48 (2380 dage siden) @ Rørvig Station

Men nu vrøvler du også, skiltet skal være "Mod Langå" da den samles med banen til Struer, som faktisk kommer vest ind mod Langå og køre op til Randers.

Stationsskilte til Brabrand Station

af Rørvig Station, 23/10 2017, 20:38 (2380 dage siden) @ H N Nielsen2

Men nu vrøvler du også, skiltet skal være "Mod Langå" da den samles med banen til Struer, som faktisk kommer vest ind mod Langå og køre op til Randers.

Nu var forslaget så ikke mit, i øvrigt tror jeg ikke at målet med deres happening var at være jernbaneteknisk korrekte, men et politisk forsøg på at få regionaltogene til Struer til at standse i Brabrand.

Avatar

Brabrand

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 29/10 2017, 00:18 (2374 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Og skal de landsdækkende skattydermillioner fra Folketinget tilflyde Brabrand, er det en fordel, hvis I begynder at klemme jeres landspolitiske kontakter på maven allerede nu


“Klemningen” er gået i gang:

http://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE9985464/borgergruppe-kaemper-for-at-faa-togene-til-...

Brabrand ligger nr. 29 på daværende Trafikstyrelsens “hitliste”:

https://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/06%20Kollektiv%20trafik/05%20Trafikal...

Men når først der går politik i samfundsøkonomiske beregninger......

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Stationsskilte til Brabrand Station

af Japm, 21/10 2017, 17:08 (2382 dage siden) @ pernille

Hej Pernille

Jeg har et originalt stations skilt fra Brabrand som du kan få målene på, og jeg selv bor i Brabrand.
Du kan kontakte mig på 42 33 31 37

Mvh John Armstrong

Avatar

kommer på lørdag

af oliver lund Christiansen, saltum nordjylland, 24/10 2017, 17:19 (2379 dage siden) @ Japm

jeg kommer på lørdag. kommer helt fra nordjylland:-) :-)

vh oliver

--
med venlig hilsen

Oliver Lund Christiansen

Stationsskilte til Brabrand Station

af pernille, 24/10 2017, 21:47 (2378 dage siden) @ pernille

Hej alle,

Mange tak for jeres feedback!

Mvh Pernille

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak