Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Godstog Enghave (Generelt)

af hdknudsen, 22/5 2018, 22:26 (2166 dage siden)

Hej

Jeg var i København i dag og vil bl.a. have nogle billeder af hvor Enghave station lå, mens jeg stod der kom et godstog mod København H, Jeg troede ikke de kørte ind til hovedbanegården, den skal vel videre til Sverige og så kan den mest fordelagtig køre fra Hvidovre (Vigerslev) over Ny Ellebjerg til Ørestaden, over hovedbanegården skal den løbe om og under Sydhavns tunnellen.

Mvh. Henning

http://www.123hjemmeside.dk/hdknudsen

[image]

[image]

Godstog Enghave

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 22/5 2018, 22:32 (2166 dage siden) @ hdknudsen

Kører bia kbh da der er spor ombygning i Vigerslev. Ringsted banen skal tilsluttes

Godstog Enghave

af hdknudsen, 22/5 2018, 22:53 (2166 dage siden) @ hdknudsen

Hej

Tak for svarene, Jeg kan godt huske jeg har set overskriften på tråde. Jeg tog forøveriget et billede af arbejdet sidste år den 3-5 2017 mellem Vigerslev Allé og Ny Ellebjerg.

Mvh Henning

[image]

Godstog Enghave

af bladerunner, 23/5 2018, 02:00 (2166 dage siden) @ hdknudsen

Hej Henning,

Jeg stod på præcis samme sted i sidste uge. Den ny “flyover” ses i baggrunden. Billedet er taget den 17-05-2018.

[image]

Godstog Enghave

af Simon1906, Hedehusene, 23/5 2018, 09:44 (2166 dage siden) @ bladerunner

Hej Bladerunner, det er godt billede, Selvom det kun er et lille stykke ny banestrækning, så er det lidt af et arbejde, som jeg syntes kun jeg har set i Sverige og Tyskland. Bortset fra da Storebæltsbroen og Øresundsbroen blev lavet.

Jeg går ud fra uden at vide det at billedet er taget fra Kulbanevej, Hvor tunnelen til Vigerslevparken begynder.

Med venlig hilsen

Simon

Godstog Enghave

af bladerunner, 23/5 2018, 10:51 (2166 dage siden) @ Simon1906

Hej Simon,

Mange tak :-)

Og helt rigtigt, billedet er taget fra broen hvor Kulbanevej løber ud i Retortvej.

Mvh Kim

[image]

Godstog Enghave

af hdknudsen, 23/5 2018, 22:51 (2165 dage siden) @ bladerunner

Hej

Jeg tog også et billede fra den anden side af vejen da jeg var der for et år siden.

Mvh. Henning

[image]

Godstog Enghave

af Simon1906, Hedehusene, 25/5 2018, 10:39 (2164 dage siden) @ hdknudsen

tak for billede Jeg skal meget snart ud og se det område, det er nok mindst 10 år siden jeg sidst har været i den del af Valby og Hvidovre Hospital.

Med venlig hilsen

Simon

Godstog Enghave

af Simon1906, Hedehusene, 25/5 2018, 10:43 (2164 dage siden) @ Simon1906

Forresten der er vel ikke nogen der har billeder fra Hvidovre området og ud mod Vestvolden. (efter den nye bane er anlagt)

På forhånd tak og med venlig hilsen

Simon

Godstog Enghave

af Jakob K Hero ⌂, København, 25/5 2018, 14:13 (2164 dage siden) @ hdknudsen

Hej Henning

Jeg håber, det er i orden, at jeg skriver her.

Jeg kommer fra Lokalhistorisk Forening i Vojens, hvor vi har en hjemmeside med billeder fra Vojens gennem tiden (vojensbilleder.dk). I den forbindelse vil jeg høre, om vi kan få lov til at viderebringe nogle af dine billeder fra Vojens (selvfølgelig med kreditering).

Jeg har ikke kunnet finde en emailadresse, så derfor skriver jeg nu her. Hvis du har mulighed for at sende en mail på post@vojensbilleder.dk , må du meget gerne gøre det.

Venlig hilsen
Jakob K. Hero

Sakskøbing Sukkerfabrik
Sakskøbing Sukkerfabrik

Sakskøbing Sukkerfabrik opførtes i årene 1909-10 og der blev etableret et ret omfattende 700 mm smalsporet roebanenet omkring fabrikken. Inden nedlæggelsen af roebanerne i 1966 nåede banerne at blive Danmarks største private jernbanesystem.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak